دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دوربین «آلیس» در سرزمین عجایب هوش مصنوعی!

دوربین «آلیس» در سرزمین عجایب هوش مصنوعی!
یک استارت‌آپ مستقر در لندن دوربینی طراحی کرده که قرار است به کمک هوش مصنوعی عکاسی محاسباتی انجام دهد.
کد خبر : 917858

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیو اطلس، دوربین «آلیس» نسل جدید دوربین‌های پیشگامانه «میکرو چهارسوم» و مجهز به هوش مصنوعی است که از طریق یک برنامه به تلفن هوشمند متصل می‌شود و ترکیبی منحصر به فرد از فناوری‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.

قلب دوربین آلیس در حسگر چهارسوم سیموس (CMOS) سونی نهفته است که با دو ویژگی مهم «ایزو» و «اچ دی آر» پشتیبانی می‌شود و نویدبخش کیفیت عکس برتر در مقایسه با حسگر‌های نسل قبل در گوشی‌های هوشمند است.

این دوربین با بهره‌گیری از شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشینی و نیز مجهز بودن به تراشه‌های «کوالکوم اسنپ دراگون» (Qualcomm Snapdragon) و «گوگل اج تی پی یو» (Google Edge TPU) قابلیت‌های عکاسی پیشرفته‌ای دارد که آن را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند.

دوربین آلیس هنگامی که از طریق وای فای به تلفن هوشمند متصل می‌شود، برنامه همراه دوربین، صفحه نمایش تلفن را به یک منظره‌یاب الکترونیکی و رابط کنترل تبدیل می‌کند. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و فیلم‌های ویدیویی را به صورت یکپارچه ویرایش کنند و به اشتراک بگذارند. این دوربین دارای ست لنز نیست و کاربران باید لنز میکرو چهارسوم را جداگانه خریداری کنند.

این دوربین که در ابتدا برای تولید در اکتبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و موانع نظارتی با تأخیر درعرضه مواجه شد و حالا همراه با اصلاح گسترده فناوری عکاسی محاسباتی مبتنی بر هوش مصنوعی، دوربین «آلیس» قرار است در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.  

نخستین سری از این دوربین‌ها قرار است از ۱۵ جولای در بریتانیا به فروش برسد و پس از آن به مشتریان دیگر در آمریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا و استرالیا عرضه می‌شود.

قیمت پیش سفارش دوربین آلیس در حال حاضر ۸۴۵ دلار است و تولید سفارش‌های جدید از سپتامبر شروع می‌شود.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته