دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسنپ‌چت به ابزار‌های هوش مصنوعی مجهز شد

اسنپ‌چت به ابزار‌های هوش مصنوعی مجهز شد
مالک اسنپ چت، فناوری هوش مصنوعیِ مولد را به جلوه‌های ویژه در دوربین این اپلیکیشن افزوده است. این قابلیت تصاویر را واقعی‌تر نشان می‌دهد و هنگام گرفتن عکس یا فیلم جلوه‌های کامپیوتری را به دنیای واقعی اضافه می‌کند.
کد خبر : 917938

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اسنپ چت از جدیدترین فناوری خود، یعنی اضافه کردن ابزار هوش مصنوعی به ویژگی واقعیت افزوده رونمایی کرده است. از این پس، کاربران این اپلیکیشن می‌توانند هنگام استفاده از دوربین‌های گوشی هوشمند ویدیو‌هایی با جلوه‌های ویژه واقعی‌تر ببینند.

هدف این فناوری خلاقانه هوش مصنوعی افزایش واقع‌گرایی جلوه‌های ویژه هنگام استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند برای ضبط ویدیو‌ها و عکس‌ها است. تمرکز استراتژیک اسنپ بر پیشی گرفتن از همتایان خود در ارائه جلوه‌های ویژه پیشرفته‌تر و جذاب‌تر برای جذب کاربران و تبلیغ‌کنندگان جدید است. اسنپ با درک پتانسیل شگفت‌انگیز واقعیت افزوده چشم‌انداز توسعه‌دهندگان این فناوری را با ایجاد لنز‌های مجهز به هوش مصنوعی گسترش داده است. این لنز‌ها می‌توانند با محتوای مورد نظر کاربران در پلتفرم اسنپ چت هماهنگ شوند.

علاوه بر این، اسنپ چت نسخه ارتقایافتۀ این برنامه به نام لنز استودیو (Lens Studio) را معرفی کرده است. به گفته مدیر ارشد فناوری اسنپ چت، نسخۀ لنز استودیو زمان مورد نیاز برای توسعه جلوه‌های واقعیت افزوده را از چندین هفته به چند ساعت کاهش می‌دهد و بنابراین، انجام کار‌های پیچیده را تسهیل می‌کند.

نکته قابل توجه، معرفی مجموعه جدیدی از ابزار‌های مولد هوش مصنوعی در برنامه «لنز استودیو» است. این ابزار‌ها مجهز به یک دستیار هوش مصنوعی هستند که برای پشتیبانی از توسعه‌دهندگان طراحی شده‌اند و همچنین به هنرمندان امکان می‌دهند با دادن یک دستور (Prompt) به‌طور خودکار یک تصویر سه‌بعدی را برای استفاده در لنز واقعیت افزوده تولید کنند.

اسنپ‌چت در نظر دارد تجربیات واقعیت افزوده را تا مرحله‌ای گسترش دهد که فقط متمرکز بر چهره نباشد و بتواند تمام بدن انسان را تشخیص دهد. این چشم‌انداز بلندپروازانه شامل ایجاد لباس‌های مجازی است که بسیار چالش‌برانگیز و خلاقانه خواهد بود.

ارسال نظر
قالیشویی ادیب