دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برادران در گفت‌وگو با آنا:

۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید به‌روزرسانی شوند

۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید به‌روزرسانی شوند
سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر عمر مفید برخی از تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به پایان رسیده و در بسیاری از موارد نیاز است که رویکرد آن تجهیزات عوض شده و حدود ۴۰ درصد دوربین‌ها به‌روزرسانی شوند.
کد خبر : 921351

حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: سامانه‌های ثبت تخلفات و به ویژه تخلف سرعت غیرمجاز مانند همه تجهیزات الکترونیکی و به فراخور خودشان خرابی و خاموشی دارند. 

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم تجهیزاتی هستند که دائم و در طول ۲۴ ساعت در ۷ روزه هفته کار می‌کنند و خرابی ندارند، امکان‌پذیر نیست و ممکن است گاهی مشکلاتی پیش بیاید.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در مورد تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به طور متوسط بین ۸ تا ۱۰ درصد خرابی‌هایی داریم که روزانه اتفاق می‌افتند و تعمیر و رفع خرابی آن‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت آینده جزو وظایف پیمانکار است.

حفاری‌های غیرمجاز و قطعی شبکه فیبر نوری، عامل برخی مشکلات فعلی هستند

برادران همچنین یادآور شد: گاهی بعضی از قطعی‌های تجهیزات شرکت کنترل ترافیک مرتبط با شبکه فیبر نوری و حفاری‌های غیر مجوز دار در سطح شهر تهران است که چیزی نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد آن ۱۰ درصد خرابی مربوط به این خرابی و اختلال در شبکه فیبر نوری است که در این مورد یک مقدار به زمان بیشتری برای برقراری ارتباط نیاز دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: همکاران ما در حوزه زیرساخت همواره تلاش می‌کنند که در کمتر از یک هفته کاری مشکلات پیش آمده را در حوزه تجهیزات شرکت کنترل ترافیک برطرف کرده و به جریان کار برگردانند و در گام اول باید محل حادثه شناسایی شده و اتفاقی که افتاده تشخیص داده شود و پس از آن اقدامات لازم اجرایی شود.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در خصوص تأمین تجهیزات و قطعات مورد استفاده در تجهیزات ما سعی کردیم یک نسلی را از سال ۱۳۹۱ که وارد حوزه کنترل سرعت با دوربین‌ها شدیم، توان و اعتبارات اصلی خود را در پوشش حداکثری شهر بگذاریم و تجهیزات فعلی حدود ۱۲ تا ۱۳ سال در بزرگراهها، تونل‌ها و ... در گرما و سرما نصب بوده است.

برادران خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمر مفید تجهیزات فوق به پایان رسیده است و در بسیاری از موارد نیاز است که رویکرد آن تجهیزات عوض شده و حدود ۴۰ درصد دوربین‌های ما نیاز به به‌روزرسانی دارند.

وی همچنین تصریح کرد: رویکرد قدیم دوربین‌های ثبت تخلف این بود که فقط پلاک خودروی متخلف را پایش می‌کرد و در مدل‌های جدید این دوربین‌ها علاوه بر اینکه سرعت بالای خودروها پایش می‌شود، همه خودروهای عبوری از دوربین‌ها پایش می‌شود و این مسئله منتج می‌شود که بتوانیم سرعت متوسط بزرگراهی را کنترل کنیم و شهرداری در حال پیاده سازی سامانه‌هایی است که بتواند سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط را ثبت کند.

همه تجهیزات شرکت کنترل ترافیک تولید داخل هستند

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: مشکلی که قبلا درباره اینکه رانندگان بعد از برخورد و مشاهده دوربین سرعت خود را کاهش و پس از آن سرعتشان را کاهش می‌دهند را شناسی کردیم و با کنترل سرعت متوسط این معضل را رفع خواهیم کرد و در واقع در این زمینه با دوربین‌ها و تجهیزات جدید و به روز تا پایان سال ۱۴۰۳ پوشش حداکثری می‌دهیم.

برادران تاکید کرد: با توجه به توانمندیهای شرکت‌های دانش بنیان، همه تجهیزاتی که در حال حاضر در حوزه کنترل ترافیک استفاده می‌شود، تولید شرکت‌های فوق بوده و تقریبا هیچ مشکلی در این حوزه نداریم و تحریمها تاثیر آنچنانی روی این حوزه و تجهیزات مورد نیاز نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع همه تجهیزات مورد استفاده در شرکت کنترل ترافیک و تجهیزاتی که نصب است به طور صد در صدی تولید داخل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته