دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 09:01
ملکی مطرح کرد؛

اهمیت پردازش و تحلیلگری در حوزه روابط عمومی

اهمیت پردازش و تحلیلگری در حوزه روابط عمومی
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت:‌ پردازش و تحلیلگری در حوزه روابط عمومی بسیار مهم است که اگر پردازش درستی از وقایع و رخداد‌های دانشگاه صورت نگیرد، نمی‌توان اطلاع‌رسانی مناسبی انجام داد.
کد خبر : 912366

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی ملکی‌چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در دوره خبرنویسی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، حوزه روابط عمومی را به‌عنوان زبان گویا و بازوان توانمند مدیران دانشگاه خواند و اظهار کرد: روابط عمومی باید بتواند خوب بشنود، ببیند و گوش کند و رسالت خود در اطلاع‌رسانی را همراه با صداقت، امانت‌داری و انتقال درست مطالب به خوبی ادا کند.

وی افزود: پردازش و تحلیلگری در حوزه روابط عمومی بسیار مهم است و وقایع و رخداد‌های زیادی را در محیط و فضای دانشگاه مشاهده می‌کنند و اگر نتوانند پردازش درستی از این وقایع داشته باشند، نمی‌توانند اطلاع‌رسانی مناسبی را انجام دهند بنابراین انتظاری که دانشگاه از حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دارد آن است که وقایع و رخداد‌های دانشگاه را به نحو احسن، تجزیه‌وتحلیل کنند تا بتوانند اطلاع‌رسانی درستی داشته باشند و طبیعتاً اطلاع‌رسانی درست، اطمینان‌ساز است و این اعتمادسازی و برندسازی بسیار مهم است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به نامگذاری سال و شعار دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، عنوان کرد: نام گذاری سال به‌نام«سال جهش تولید با مشارکت مردم» بوده و در این راستا، شعار دانشگاه آزاد اسلامی«سکوی مولد دانایی به توانایی» است که حوزه روابط عمومی باید بتواند با پررنگ کردن این شعار‌ها و مأموریت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، نقش دانشگاه را در جامعه به خوبی معرفی کند.

ملکی‌چوبری ادامه داد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امسال را در راستای شعار سال مقام معظم رهبری، سال سکوی مبدل دانایی به توانایی معرفی کرد و روابط عمومی باید در فضای دانشگاه آزاد اسلامی این دانش، تعقل و خردی را که وجود دارد عرضه کرده یعنی از این تفکر و دیدگاه در مأموریت‌ها و سیاست‌های کلان دانشگاه در راستای اشتغال‌زایی، کارآفرینی و مهارت آفرینی پیاده‌سازی و استفاده کند.

وی اضافه کرد: بحث اقتصاد دانش‌بنیان و تنوع درآمدی یکی از موضوعاتی بوده که در سال‌های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی خیلی پررنگ شده و جزء مأموریت‌های دانشگاه است. در حوزه دانشکدگان و دانشکده‌های تعلیم و تربیت یکی از موضوعات مطرح دانشگاه بوده که روابط عمومی باید اراده را در مدیران استانی و واحد‌های دانشگاهی ایجاد کنند؛ بنابراین در راستای مأموریت‌های دانشگاه باید این اطلاع‌رسانی‌ها دقیق صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها را مفید خواند و بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها بسیار مفید و مؤثر بوده و در راستای ارتقای دانش‌افزایی و مهارت کارکنان حوزه روابط عمومی مفید است باید با تداوم دوره‌های تخصصی در این حوزه و با استفاده از استادان متخصص، باعث ارتقای سواد رسانه‌ای در این حوزه شد. اگر حوزه روابط عمومی را در دانشگاه آزاد اسلامی حوزه تخصصی ببینیم، باید این حوزه را تبدیل به حوزه‌ای مبتنی بر دانش کنیم تا به‌صورت علمی و آکادمیک بتواند کار خودش را انجام دهد.

ملکی‌چوبری تأکید کرد: روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت و جایگاه والایی دارد و خیلی از مأموریت‌های مهم مانند هدایت تحصیلی که یکی از مأموریت‌های بسیار حساس در دانشگاه است بر عهده حوزه روابط عمومی است. در حوزه روابط عمومی باید از نیرو‌های متخصص، کاربلد و پای‌کار، متعهد و مجرب استفاده کرد تا بتوانند سیاست‌های دانشگاه را به خوبی و با درایت هر چه تمام‌تر، اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در هر سیستم اداری به‌عنوان زبان گویای سازمان‌ها و نهادهاست، مطرح کرد: کارکنان روابط عمومی‌ها باید تعامل خوبی با رسانه‌ها و با جراید و خبرگزاری‌ها داشته باشند تا بتوانند اهداف و مأموریت‌هایی را که دانشگاه آزاد اسلامی به آنان ابلاغ کرد بتوانند به این اهداف برسند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توضیح داد: روابط عمومی‌ها نباید نگاه جزیره‌ای نسبت به دانشگاه داشته باشند، کل فرآیند‌ها و مأموریت‌های دانشگاه باید اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع شود و زحمات مدیران و افراد توانمندی که در دانشگاه در حال فعالیت هستند، ارزش‌آفرینی شده و معرفی شوند که این مهم از دیگر وظایف روابط عمومی است.

به گزارش آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تشکر از تلاش کارکنان روابط عمومی شاغل در این دانشگاه با اهدای تقدیرنامه از آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته