دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1403 - 11:58
خاکساری:

۷ مدرسه جدید سما در استان همدان راه‌اندازی شد/ فعالیت مدارس از مهر

۷ مدرسه جدید سما در استان همدان راه‌اندازی شد  فعالیت مدارس از مهر
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: مهر امسال 7 مدرسه جدید سما در استان همدان فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند.
کد خبر : 919706

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در نشست مشترک با رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان که با حضور حمیدرضا مظاهری معاون امور مدارس سمای این استان برگزار شد، گفت: سال جدید مجوز هفت مدرسه در دوره‌های جدید براساس طرح‌های توجیهی تهیه شده از سازمان سما اخذ کردیم که به‌ترتیب از طریق معاونت امور مدارس دانشگاه پیگیری راه‌اندازی این مدارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فلسفه شکل‌گیری مدارس سما کمک به آموزش و پرورش بوده و در حال حاضر با همان فلسفه گام برمی‌دارد، افزود: شعار ما در مدارس سما «هر دانش‌آموز، یک مهارت» است که در سطح شهر همدان به‌طور کامل هر دانش‌آموز در هر پایه‌ای یک فعالیت را در کنار درس می‌آموزد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه برخی از مدارس غیرانتفاعی در مجموعه کلی، دیدگاه صرفاً آموزشی دارند و دانش‌آموزان را برای کنکور و آزمون‌های تیزهوشان آماده می‌کنند، ادامه داد: در این مدارس چندان برنامه‌های پرورشی و ورزشی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تمام انرژی را روی درس و آموزش دانش‌آموزان می‌گذارند.

خاکساری با بیان اینکه در تمامی زمینه‌ها استعداد‌هایی برای اینکه در کشور بدرخشند داریم، اما همیشه مخالف مقایسه دانش‌آموزان بوده و هستیم، تأکید کرد: کمیته استعدادیابی استانی در مدارس سما فعالیت می‌کند و وظیفه این کمیته تشخیص استعداد دانش‌آموزان در حوزه ورزشی در مدارس و معرفی آنها به فدراسیون‌هاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان متذکر شد: مرکز استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزی مدارس سمای استان همدان در این دانشگاه با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته مستقر است و این امکان وجود دارد که با حمایت اداره‌کل آموزش و پرورش با کیفیت بسیار بالا موضوع استعدایابی ورزشی و پیکرسنجی در مدارس شهرستان براساس توانمندی‌های علمی و تجهیزات بسیار عالی دانشگاه انجام شود.

وی متذکر شد: با توجه به ظرفیت، امکانات، تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، معاون امور مدارس می‌تواند یک دهکده مهارت در بستراین مجتمع راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته