دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1403 - 10:16

انتخاب آگاهانه موجب توسعه همه‌جانبه کشور می‌شود

انتخاب آگاهانه موجب توسعه همه‌جانبه کشور می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی گفت: تصمیم گیری آگاهانه منجر به انتخاب آگاهانه‌ای خواهد شد که به توسعه همه‌جانبه کشور کمک می‌کند.
کد خبر : 920486

کریم کیاکجوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر ضرورت حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: توسعه یک تغییر تدریجی از حالت ابتدایی به حالت تکامل یافته بوده و این توسعه صرفاً اقتصادی نیست؛ بلکه در کنار توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید توسعه انسانی و توسعه پایدار نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه سیاسی باید در کنار توسعه اقتصادی باشد، افزود: یکی از مشخصه‌های توسعه سیاسی، مشارکت مردم در انتخابات است و اگر این انتخاب و تصمیم‌گیری خرمندانه و آگاهانه صورت نگیرد، انتخابی شایسته نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و با تاکید بر اینکه این انتخابِ خردمندانه و آگاهانه به توسعه همه‌جانبه کشور کمک خواهد کرد، گفت: همگی به وجود مشکلات اقتصادی در کشور واقفیم؛ اما زمانی اجازه نقد مسئولان و دولت‌مردان را خواهیم داشت که خود عاری از نقد و اشکال باشیم. در شرایطی می‌توانیم از عملکرد دولت ایراد بگیریم که خود به وظایف‌مان عمل کنیم و یکی از این وظایف، مشارکت سیاسی و اجتماعی منجمله مشارکت در انتخابات است.

کیاکجوری عنوان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر مشارکت مردم در انتخابات تاکید شده و هنگامی که این مشارکت بالا برود، مشروعیت نظام نیز بالاتر رفته و رئیس‌جمهور در کنار این مشروعیت، عملکرد بهتری در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیست محیطی رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از هر زمانِ دیگری نیازمند آگاهی و خردمندی هستیم و این خردمندی و آگاهی می‌تواند در نهاد‌های علمی و فضا‌های دانشگاهی متبلور شود، توضیح داد: فلسفه وجود دولت، خدمت به مردم است. مسئولان و دولت‌مردان قدرت خود را از مردم و به واسطه وجود آنان دریافت می‌کنند و در حقیقت تایید مردم موجب می‌شود تا مسئولان به‌ویژه رئیس‌جمهور در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود موفق‌تر باشند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته