دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1403 - 10:42

تعامل مؤثر «صنعت، جامعه و دانشگاه‌» عامل ارتقای فناوری‌های نوین

تعامل مؤثر «صنعت، جامعه و دانشگاه‌» عامل ارتقای فناوری‌های نوین
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، تعامل مؤثر «صنعت، جامعه و دانشگاه‌» را عامل ارتقای فناوری‌های نوین، تولید دانش بومی و ارتقای توانایی‌های ملی عنوان کرد.
کد خبر : 920604

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای بررسی، تبیین و تشریح طرح‌های پژوهشی جهاد علمی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) و نحوه مشارکت پژوهشی با حضور معاون دانشی پژوهشی سپاه استان خوزستان در سالن جلسات شهید اثنی عشری واحد دزفول برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این نشست ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه به بیان ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: جهاد علمی یکی از طرح‌های بسیار ارزشمند در حال اجرا در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده که در راستای حل مسائل جامعه با استفاده از ظرفیت‌های علمی پژوهشی جامعه دانشگاهی کشور سیاست‌گذاری شده است.

علی ارشادی افزود: تحقق امنیت ملی، حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی و توسعه حوزه‌های مختلف کشور از اهداف اصلی این طرح بوده و با توجه به اهمیت این موضوع، این نشست شروعی برای مشارکت اساتید در توسعه صنایع دفاعی و امنیت ملی است.

وی متذکر شد: یکی از شیوه‌های موثر برای تسهیل در مشارکت پژوهشی و ترویج جهاد علمی، ایجاد همکاری‌های موثر بین صنعت، جامعه و دانشگاه‌هاست و این همکاری‌ها می‌توانند منجر به ارتقای فناوری‌های نوین، تولید دانش بومی و ارتقای توانایی‌های ملی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول عنوان کرد: این نشست فرصتی برای بررسی، تبیین و تشریح عمیق‌تر اهداف و موضوعات طرح جهاد علمی و نحوه مشارکت پژوهشی است تا بتوان از ظرفیت استادان، نخبگان و صاحب نظران در این خصوص بهره برد.

به گزارش آنا، در نشست تخصصی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در راستای طرح جهاد علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) به امضا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته