دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 10:28

آنروا: ۳۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شدند/ شهادت ۲ پزشک در نوار غزه

آنروا: ۳۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شدند  شهادت ۲ پزشک در نوار غزه
رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ادعاهای مربوط به وجود مکان امن در نوار غزه را دروغ و گمراه‌کننده توصیف و اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از شهر رفح آواره شدند.
کد خبر : 910821

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از النشره، «فیلیپ لازارینی» اعلام کرد که دستور صادر شده از سوی مقامات اسرائیلی برای تخلیه شهر رفح در جنوب نوار غزه، مردم را آواره کرده است.

وی افزود: از زمان شروع جنگ، بیشتر مردم در نوار غزه چندبار کوچانده شده اند و برخی ساکنان این منطقه راهی جز ماندن در مراکز اسکان آوارگان آنروا که بمباران می شود، ندارند.

لازارینی تاکید کرد: ادعای وجود مناطق امن، کذب و گمراه کننده است، زیرا هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: با تداوم کوچاندن اجباری و غیرانسانی فلسطینیان، حدود ۳۰۰ هزار نفر هفته گذشته از شهر رفح آواره شدند.

از سوی دیگر، سازمان دفاع مدنی در غزه در بیانیه ای از شهادت دو پزشک بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه خبر داد.

در بیانیه دفاع مدنی غزه آمده است: پیکرهای پزشک «محمد نمر قزعاط» و فرزند پزشکش «یوسف» که بر اثر حمله اشغالگران به شهر دیرالبلح به شهادت رسیدند، از زیر آوار خارج و به بیمارستان شهداء الاقصی این شهر منتقل شد.

این در حالی است که پیش از این، منابع خبری گزارش دادند که در حملات هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به شمال، مرکز و جنوب نوار غزه ۲۸ فلسطینی شهید شدند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای نوار غزه از آغاز جنگ علیه این منطقه تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۶۴۱ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته