دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 20:05

باقری: روابط ایران و سوریه همواره در مسیر پیشرفت دو کشور است

باقری: روابط ایران و سوریه همواره در مسیر پیشرفت دو کشور است
رئیس‌جمهور سوریه و سرپرست وزارت امور خارجه ایران، درباره روابط دوجانبه، تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک گفتگو کردند.
کد خبر : 915291

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد، همه شیوه‌های مقاومت، گزینه راهبردی و حق انکارناپذیر ملت‌های در رویارویی با دشمنان است.

نهاد ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای افزود، بشار اسد این مطلب را در دیدار با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه که برای سفری یک روزه از لبنان سوریه سفر کرده‌اند، بیان کرد.

رئیس‌جمهور سوریه اظهار کرد، ملت‌ها باید در برابر دشمنان استقامت از خود نشان دهند و گرنه، دشمن در وحشی گری، تجاوز و جنگ‌افروی علیه دیگران حد مرزی نخواهد شناخت.

وی افزود، مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین که دشمن صهیونیستی را به شکست مفتضحانه‌ای کشانده است، موجب شده که این رژیم به طور وحشیانه‌ای کشتار مردم بی دفاع فلسطین را ادامه دهد.

بشار اسد و باقری کنی در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه تهران و دمشق و تحولات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، افزون بر شماری از تحولات مورد اهتمام منطقه و جهان را بررسی کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد، روابط ایران و سوریه عمیق، مستحکم و راهبردی بوده و خواهد ماند، چرا که مبتنی بر اصول و مبانی درست و منطقی و مبتنی بر منافع مشترک و صادقانه است.

باقری افزود، تهران همواره به ارتقای همکاری‌های روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها، با سوریه و با سایر کشورهای منطقه اهتمام دارد و بر این باور است که این روابط و همکاری‌های باید در مسیر پیشرفت دو کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، علاوه بر دیدار با بشار اسد، امروز با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه و همچنین سران گروه‌های مبارز فلسطینی نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته