دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 17:56

لاوروف: مستشاران خارجی در اوکراین اهداف مشروع روسیه هستند

لاوروف: مستشاران خارجی در اوکراین اهداف مشروع روسیه هستند
وزیر امور خارجه روسیه، در جریان سفر به آفریقا گفت که هرگونه «مربی نظامی فرانسوی» در اوکراین، یک «هدف مشروع» برای نیروهای مسلح روسیه خواهد بود.
کد خبر : 915474

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، لاوروف این اظهارات را در یک کنفرانس خبری مشترک با ژان کلود گاکوسو، وزیر خارجه جمهوری کنگو بیان کرد.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین با اشاره به اینکه این مربیان نظامی فرانسوی همین حالا هم در برای آموزش نیروهای کی‌یف در خاک اوکراین حضور دارند، افزود: «صرف نظر از وضعیت آنها، مقامات نظامی یا مزدوران، برای نیروهای مسلح ما یک هدف مشروع به شمار می‌روند.»

یک فرمانده ارشد اوکراین گفته اسناد و مدارکی را امضا کرده که به مربیان نظامی فرانسه اجازه می‌دهد وارد مراکز آموزشی اوکراین شوند. با این حال، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هفته گذشته گفت که در مورد «شایعات» حضور نیروهای فرانسوی در خاک اوکراین اظهار نظری نخواهد کرد.

دولت فرانسه از اظهار نظر در مورد سخنان لاوروف خودداری کرد.

اسنادی که در آوریل ۲۰۲۳ به صورت آنلاین فاش شد، حاکی از حضور نیروهای ویژه غرب از کشورهایی چون بریتانیا، آمریکا، کشورهای حوزه بالتیک و همچنین فرانسه در خاک اوکراین است. این اسناد به طور دقیق مشخص نکرده که این نیروها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند یا تعداد آنها به طور مداوم در چه سطحی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته