دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 15:26
در دیدار با میهمانان فلسطینی مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)؛

ابطحی: شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان خون جدید در رگ‌های انقلاب و امت اسلامی دمید

ابطحی: شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان خون جدید در رگ‌های انقلاب و امت اسلامی دمید
دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به آثار و برکات شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان گفت: این اتفاق هر چند ناگوار بود اما به دمیدن خون جدید در رگ‌های انقلاب و امت اسلامی منجر شد.
کد خبر : 915261

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، میهمانان فلسطینی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شامگاه ۱۴ خرداد ماه با حضور در محل دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی با دبیر کل کنفرانس فلسطین دیدار و گفتگو کردند.

سردار سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، در سخنانی از حضور میهمانان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و همچنین همدردی با ملت ایران در حادثه پرواز اردیبهشت قدردانی و تشکر کرد و سپس به تشریح جهان جدید در حال شکل گیری پرداخت و نقش طوفان الاقصی به سرعت بخشی در این تحول عظیم و هندسه جدید قدرت را در ابعاد مختلف پرداخت.

وی به تشریح حرکت عدالت خواهی و مبارزه با اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا پرداخت و دستاورد‌های این حرکت عظیم را تشریح کرد.

ابطحی در ادامه به بیان علل و شرایط صدور نامه اخیر حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی خطاب به جوانان و دانشجویان آمریکا پرداخت و افزود: شرایط زمانی صدور این نامه سه حادثه عظیم طوفان الاقصی، وعده صادق و تاثیرات بی نظیر جهانی و الهی شهادت آیت الله رئیسی بر کل جهان بود که منجر به جنبش جهانی گرایش به سمت ایران شد و همه جهان برای نزدیک شدن به ایران و زدودن آثار سال‌ها تعارض و عداوت با ایران اسلامی در صف ایستادند که جلوه‌های آن را طی ۱۵ روز از حادثه پرواز اردیبهشت تا امروز همگان مشاهده کردند.

دبیر کل کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین، همچنین به تشریح وظایف یکایک حق طلبان عالم در مقابل این نامه تاریخی که یک جهش راهبردی برای امت اسلام و همه حق طلبان و عدالت خواهان است پرداخت.

ابطحی در پایان این دیدار ضمن اشاره به آثار و برکات شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در دمیدن خون جدید در رگ‌های انقلاب اسلامی و امت اسلامی به تشریح چگونگی تبدیل این سوگ بزرگ به حماسه عظیم و ماندگار که بقای انقلاب اسلامی را در ریل اصلی خود برای ده‌ها سال آینده تضمین کرد، پرداخت.

در این دیدار که گروهی از روحانیون فلسطینی و نمایندگان گروه‌های ده گانه فلسطینی حضور داشتند، ابتدا حاضران سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را به رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس و دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تسلیت گفتند و سپس با بیان تالم و تاثر خود از حادثه پرواز اردیبهشت و شهادت حضرت آیت الله رئیسی رضوان الله علیه و همراهان ایشان به ویژه شهید عظیم الشان میدان سیاست خارجب جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت شهید حسین امیر عبدالهیان گوشه‌هایی از خاطرات خود از دیدار با آن شهید گرانمایه در سوریه، لبنان و تهران را بیان کردند و از عمق حزن و اندوه ملت فلسطین در داخل و خارج فلسطین از این حادثه مطالبی بیان کردند.

در ادامه حاضران به تشریح دستاورد‌های طوفان الاقصی طی هشت ماه گذشته و شرایط فعلی فرا روی مقاومت پرداختند و تنها راه برای ملت فلسطین را تداوم مقاومت تا پیروزی نهایی و آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر دانستند.

میهمانان فلسطینی تاکید کردند: بعداز حمایت بی نظیر شهید آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه قهرمان از ملت فلسطین در همه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی به ویژه سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی نشست‌های دو جانبه و چند جانبه و از خلال تمامی مناسبات بین المللی، شهید آیت الله رئیسی رئیس محور و جبهه مقاومت و شهید امیر عبدالهیان وزیر خارجه کل محور مقاومت و عدالت خواهی شدند.

میهمانان در این دیدار تاکید داشتند: ما دست دعا به سوی خالق متعال گشوده ایم تا انتخابات پیش روی ملت ایران با اوج عظمت و شکوه برگزار شود و ملت عظیم الشان ایران بار دیگر یک شخص شایسته و توانمند در تراز انقلاب اسلامی را برگزینند، چراکه پس از شهید آیت الله رئیسی هر رئیس جمهوری انتخاب شود آن شخص رئیس کل محور مقاومت است و سرنوشت همه ما به او وابسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته