دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 00:02
جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پرهیز از تهمت و دروغ در مناظرات و تأثیر آن بر مشارکت حداکثری

پرهیز از تهمت و دروغ در مناظرات و تأثیر آن بر مشارکت حداکثری
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: برای اینکه مناظرات به محلی برای تهمت و افترا تبدیل نشود، بهتر است صداوسیما از یک مجری توانمند استفاده کند تا از این طریق هم جو حاکم بر مناظره کنترل شود و هم اینکه کاندیدا‌ها مجبور به ارائه برنامه شوند تا مردم به یک نامزد برنامه‌محور رأی دهند.
کد خبر : 915292

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ضرورت حضور پرشور پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه اعتقاد مردم ایجاد شده و ادامه پیدا کرده و لذا حضور و مشارکت مردم مهمترین معیار محسوب می‌شود و از این طریق می‌توان به دنیا نشان داد همچنان ملت پشتیبان نظام و حکومت اسلامی ایران هستند.

وی افزود: خواه ناخواه درصد مشارکت مردم در انتخابات هم برای دوستان و هم برای دشمنان قابل تحلیل است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه هر انتخاباتی بر موضوع وظیفه ملی و دینی مردم در زمینه انتخابات، تأمین امنیت فیزیکی و حفاظت از آرای مردم و هم بر روی رقابتی بودن انتخابات تأکید دارند.

این نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه بیش از ۴۰ نفر از کسانی که در این انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند از نمایندگان ادوار یا فعلی مجلس بوده‌اند یا برخی از آنها در گذشته یا در حال حاضر در دولت مسئولیت داشتند یا دارند، گفت: برخی از اینها در آشفته شدن اوضاع و احوال اقتصادی و به وجود آمدن مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نقش داشتند ولی امروز به مطالبه‌گر و منتقد تبدیل شده‌اند؛ در صورتی که نباید اینگونه باشد، بلکه باید پاسخ دهند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کاندیدا‌ها باید از لجن‌پراکنی و دروغ و تهمت دست بردارند و به جای آن بر روی موضوعات اقتصادی و دیگر موارد تمرکز کنند و برنامه ارائه دهند.

وی ادامه داد: به نظر من برای اینکه مناظرات به محلی برای تهمت و افترا تبدیل نشود، بهتر است صداوسیما از یک مجری توانمند، باسواد و کاریزماتیک استفاده کند تا از این طریق هم جو حاکم بر مناظره کنترل شود و هم اینکه کاندیدا‌ها مجبور به ارائه برنامه شوند تا مردم ان‌شاءالله به یک نامزد برنامه‌محور رأی دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه از سه جناح سیاسی حاضر، در انتخابات پیش رو کاندیدا وجود دارد، گفت: در جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا تعدد کاندیدا وجود دارد و امکان دارد تشتت آرا اتفاق بیفتد و درنهایت انتخابات به دور دوم کشانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته