دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 12:30
تداوم آتش سوزی در شمال فلسطین اشغالی؛

الجلیل به آتش کشیده شد/ زخمی شدن ۱۶ صهیونیست

الجلیل به آتش کشیده شد  زخمی شدن ۱۶ صهیونیست
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به تداوم آتش سوزی در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت اسلامی لبنان، به زخمی شدن ۱۶ صهیونیست و انتقال آنها به بیمارستان خبر دادند.
کد خبر : 915234

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از المیادین، صدای آژیر خطر بار دیگر در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد.

صدای آژیر خطر در بیت هیلل و کریات شمونا و نیز یفتاح، المالکیه، راموت نفتالی و دیشون شنیده می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست از حملات موشکی به الجلیل خبر دادند.

مقاومت اسلامی صفد در فلسطین اشغالی را به آتش کشید.

این منابع اعلام کردند که آتش سوزی در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه داد و ۱۶ زخمی که هفت نفر از آنها را نظامیان تشکیل می‌دهند شب گذشته به بیمارستان زیو منتقل شده اند.
یدیعوت آحارونت از آتش سوزی خبر داد که به مدت بیست ساعت پس از حملات در شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد.

حملات موشکی گسترده روز گذشته حزب الله به مناطقی در الجلیل و جولان منجر به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای شد که در پی آن خسارات زیادی به اشغالگران وارد شد.

منابع خبری، از آتش سوزی ده‌ها هکتار از اراضی اشغالی در کریات شمونا و همچنین شهرک‌های اشغالی در الجلیل شمالی در پی حمله موشکی بی سابقه حزب الله لبنان علیه این شهرک صهیونیستی خبر دادند.

پایگاه خبری المیادین دوشنبه شب به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که آتش سوزی گسترده‌ای در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات حزب الله لبنان رخ داده و مسیر ارتباطی موسوم به «۸۵» که الجلیل را به اکثر نقاط در اسرائیل متصل می‌کند، به دلیل آتش سوزی گسترده مسدود شده و حریق همچنین شهرک اشغالی «کاهال» را نیز تهدید می‌کند.

در همین ارتباط، پایگاه صهیونیستی «حدشوت بزمان» در این باره گزارش داد که چهار تن از این افراد از جمله اعضای اضطراری کریات شمونه هستند که در جریان استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی زخمی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز در این باره گزارش داد که این ۶ تن در جریان خاموش کردن آتش در کریات شمونه زخمی شدند.

در پی شدت گرفتن آتش سوزی‌ها و سرایت آن به برخی دیگر از شهرک‌های اشغالی، تیم آتش نشانی رژیم صهیونیستی نیز به علت آتش سوزی گسترده در کریات شمونه درخواست کمک کرده است.

به دنبال آتش سوزی گسترده در شهرک‌های مرزی در شمال فلسطین اشغالی، رسانه‌های عبری به نقل از یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون کابینه بنیامین نتانیاهو، گزارش دادند که وی با ابراز نگرانی از حجم گسترده آتش سوزی در پی حملات موشکی سنگین حزب الله اذعان کرد که با آتش گرفتن اراضی اشغالی در شمال، قدرت بازدارندگی اسرائیل نیز در میان شراره‌های آتش در حال نابودی است.

پیشتر گزارش شد که گذشته حزب الله لبنان مناطق شمالی فلسطین اشغالی را با موجی از حملات گسترده موشکی هدف قرار داد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، مناطق شمالی فلسطین اشغالی به ویژه کریات شمونه و الجلیل عصر روز گذشته (دوشنبه) هدف حملات موشکی گسترده از جنوب لبنان قرار گرفت.

گزارش‌های رسیده حاکی است که در این حملات ده‌ها موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته