دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 14:31

راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات به‌صورت علمی بررسی شود

راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات به‌صورت علمی بررسی شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات باید به‌صورت علمی مورد تحقیق بررسی و اجرایی شود.
کد خبر : 919950

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه کارگروه راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات که در واحد بوشهر این دانشگاه برگزار شد با اشاره به نتایج انتخابات در هر دوره‌ای اعم از مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و ریاست جمهوری، اظهار کرد: میزان مشارکت کلی مردم و نیز مشارکت مردم در هر استان، شهر و روستا و نیز نتایج انتخابات، باید همواره در جلساتی مستمر و موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راهکار‌های افزایش مشارکت باید به‌صورت علمی مورد تحقیق بررسی و راهکار‌ها اجرا شود، توضیح داد: باید ظرفیت‌ها را دید و متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد. هر فرد، طیف و گروه می‌تواند حداقل به اندازه دایره ارتباطی خود، افراد را برای حضور در انتخابات دعوت کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه نخستین گام در دعوت برای حضور در انتخابات، خودباوری است، ادامه داد: زمانی که اقدام در عرصه‌ای را برای خود وظیفه بدانیم، قطعاً نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود. بهترین مسیر برای آغاز در این عرصه، از طریق فضای مجازی و نفراتی هستند که به‌عنوان مخاطب در گوشی‌های همراه افراد ذخیره شده است.

داستار آگاهی از حوزه تأثیرگذاری و اعتقاد به اثرگذار بودن را گام دوم اقدام در این عرصه برشمرد و عنوان کرد: دانشگاهیان، شاخص و تراز در هر طیف و گروه در جامعه بوده که افراد با آنان در ارتباط می‌باشند. دانشگاهیان سوای وجهه فردی، به اعتبار پسوند‌هایی نظیر استاد، عضو هیئت علمی، کارمند، دانشجو و ... در جامعه ارزشمند و مورد احترام هستند. در حقیقت دانشگاهیان تأثیرگذاری و مقبولیت اجتماعی بسیاری در میان اقشار مختلف جامعه دارند که می‌توانند از این خصوصیت بهره بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه، حضور در انتخابات، تلاش برای مشارکت بیشتر و در نهایت انتخاب اصلح، باید انگیزه، تکلیف و وظیفه برای افراد باشد، بیان کرد: همه مأمور به انجام وظیفه هستیم و نه مأمور به نتیجه.

ضعف در آگاهی‌رسانی موجب افزایش مشارکت در ساعات پایانی انتخابات می‌شود

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به افزایش آمار مشارکت مردم در ساعات پایانی زمان رأی‌گیری در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این آمار، نشان از موضوع قابل تأمل دارد و آن عدم شناخت کافی از نامزدها و برنامه‌های آنان است.

رضا آبشیرینی با اشاره به مردد بودن برخی از اقشار برای حضور در انتخابات و سپس انتخاب نامزد اصلح، اضافه کرد: این نشان از ضعف در برنامه‌های آگاهی‌رسانی اجتماعی است که افراد در آخرین ساعات بر اساس هیجانات و یا درخواست‌های نزدیکان برای حمایت از نامزدی مورد نظر دیگران در انتخابات شرکت کنند.

هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان موضوعات و راهبردهایی بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و بسیج دانشجویی به‌عنوان گروه‌هایی آزاد که می‌توانند در چارچوب بخشنامه و دستورالعمل‌ها، برنامه‌هایی خارج از فضای دانشگاه را انجام دهند، تأکید کرد.

به گزارش آنا،  جلسه کارگروه راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان، مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان، مدیر اداره ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان، مسئول بسیج دانشجویی، مسئولان تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشجویان و برخی از مدیران دانشگاه‌های و اساتید برگزار شد. در این نشست با توجه به بازخورد مناسب برگزاری جلسه مناظره نمایندگان نامزدها در دور اول انتخابات، برگزاری جلسه مناظره و نیز فعالیت تشکل‌های دانشجویی بیرون از دانشگاه، به‌عنوان راهبرد اصلی مصوبه جلسه انتخاب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته