دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 16:51
ماهینی:

جشنواره «مشاعره علوی» بستری برای انتقال مفاهیم ملی و دینی به نسل جوان است

جشنواره «مشاعره علوی» بستری برای انتقال مفاهیم ملی و دینی به نسل جوان است
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تأکید کرد که جشنواره «مشاعره علوی» بستری برای انتقال مفاهیم ملی و دینی به نسل جوان است.
کد خبر : 918412

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» با حضور شرکت‌کنندگان، شاعران، محبان مولا علی علیه‌السلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام علیهم‌السلام، سردار حسین کارگر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، انسیه ماهینی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، صالح رحیمی فرماندار بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مدیران این اداره‌، مدیران استانی، مسئولان دانشگاهی و اقشار مختلف مردم علاقه‌مند به شعر و ادبیات برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جشنواره با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان، عوامل اجرایی و نهاد‌های حامی این جشنواره گفت: جشنواره استانی مشاعره علوی، پیش‌رویداد مرحله ملی این جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان است که این جشنواره ملی با محور زیارت جامعه کبیره در ماه رجب برگزار می‌شود.

ماهینی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در جشنواره کشوری امامت و مهدویت، مبتکر و متولی برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی است که به مدد الهی، نگاه ویژه مولا، تلاش همکاران دانشگاهی و حمایت مدیران استانی در سه سال گذشته همواره حائز رتبه برتر کشوری شده است.

وی با تأکید بر توجه والدین و متولیان آموزشی و فرهنگی از بدو نوجوانی و جوانی به برنامه‌های اثرگذار فرهنگی تبیین کرد: برنامه‌های فرهنگی همچون شب شعر، مشاعره، نقالی و ... به‌دلیل قدمت تاریخی در کشور مورد توجه و علاقه عموم است، خوب است که با بسترسازی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های موجود موجب شکوفایی برنامه‌ها و انتقال مفاهیم ناب ملی و دینی در قالب برنامه‌هایی وزین به نسل جوان کشور باشیم که سپری در برابر تهاجم فرهنگی است.

به گزارش آنا؛ در چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» چهره‌های طلایی مشاعره علوی و ادبیات استان و کشور، زهرا معصومی، احمدی‌فر رئیس انجمن شعر سازمان بسیج اساتید استان بوشهر و علیرضا فتحی به عنوان داور و غلامرضا ابراهیمی از شعرای استان بوشهر به‌عنوان کارشناس و مجری حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این جشنواره از تلا‌ش‌های چند ساله اسماعیل محمدی باغملایی، از استادان دانشگاه و مربی بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مشاعره‌ای استان و مربی ۱۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره مشاعره علوی استان بوشهر تجلیل شد.

جشنواره استانی مشاعره علوی، پیش‌رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی است که همه‌ساله با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش برگزار شد؛ بنابراین گزارش نفر نخست جشنواره مشاعره استانی علوی زهرا رجب‌پور، نفر دوم فاطمه سادات هاشمی، نفر سوم مژگان مقیمی، نفر چهارم دیانا فخرایی و نفر پنجم سیدرضا مهیمنیان‌نژاد معرفی شدند، ضمن اینکه به تمامی شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته