دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 17:16
یزدان‌شناس اعلام کرد؛

استقبال پرشور از چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی»

استقبال پرشور از چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی»
دبیر اجرایی جشنواره مشاعره علوی اعلام کرد که استقبال پرشوری از چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» صورت گرفته است.
کد خبر : 918420

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» با حضور شرکت‌کنندگان، شاعران، محبان مولا علی علیه‌السلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام علیهم‌السلام، سردار حسین کارگر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، انسیه ماهینی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، صالح رحیمی فرماندار بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مدیران این اداره‌، مدیران استانی، مسئولان دانشگاهی و اقشار مختلف مردم علاقه‌مند به شعر و ادبیات برگزار شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر و دبیر اجرایی جشنواره مشاعره علوی در این جشنواره عنوان کرد: در سالیان اخیر، استان بوشهر در دهه امامت و ولایت میزبان جشنواره استانی مشاعره علوی است و امسال نیز لطف پروردگار و مولا شامل این جشنواره شد و شاهد حضور پرشور در جشنواره هستیم.

تیمور یزدان‌شناس با اشاره به اینکه با توجه به استقبال استانی و حمایت مدیران، امسال نیز همچون سه سال گذشته در پس جشنواره استانی ۱۳ رجب، جشنواره ملی مشاعره علوی به میزبان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار می‌شود، ادامه داد: حب مولا، برگزاری جشنواره استانی و ملی مشاعره علوی را یک فریضه برای مدیران استان قرار داده که این جدیت و حضور در برگزاری، بیانگر اهتمام استان به این جشنواره است.

وی با تأکید بر اینکه مولا علی، ابوالائمه و عید غدیر در کلام پروردگار، بالاترین اعیاد است، افزود: شیعه علی بودن، افتخار است، مولایی که در تمامی عرصه‌ها بی‌بدیل است و در کنار رسول مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم نقطه روشن و عطف تاریخ بشریت است.

به گزارش آنا؛ در چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» چهره‌های طلایی مشاعره علوی و ادبیات استان و کشور، زهرا معصومی، احمدی‌فر رئیس انجمن شعر سازمان بسیج اساتید استان بوشهر و علیرضا فتحی به عنوان داور و غلامرضا ابراهیمی از شعرای استان بوشهر به‌عنوان کارشناس و مجری حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این جشنواره از تلا‌ش‌های چند ساله اسماعیل محمدی باغملایی، از استادان دانشگاه و مربی بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مشاعره‌ای استان و مربی ۱۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره مشاعره علوی استان بوشهر تجلیل شد.

جشنواره استانی مشاعره علوی، پیش‌رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی است که همه‌ساله با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش برگزار شد؛ بنابراین گزارش نفر نخست جشنواره مشاعره استانی علوی زهرا رجب‌پور، نفر دوم فاطمه سادات هاشمی، نفر سوم مژگان مقیمی، نفر چهارم دیانا فخرایی و نفر پنجم سیدرضا مهیمنیان‌نژاد معرفی شدند، ضمن اینکه به تمامی شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته