دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 16:37

درک و پذیرش پیام شهید رئیسی در فرای مرز‌های ایران

درک و پذیرش پیام شهید رئیسی در فرای مرز‌های ایران
دبیر گفتمان علمی نهج‌البلاغه پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: اعلام عزای عمومی به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی در برخی از کشور‌های جهان، بیانگر درک و پذیرش پیام شهید رئیسی در فرای مرز‌های ایران بود
کد خبر : 913787

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمد کارگر، رئیس اندیشکده حکمت، تربیت و فرهنگ دانشگاه و دبیر گفتمان علمی نهج‌البلاغه پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه وی که در این دانشگاه برگزار شد با تأکید بر اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی نه تنها برای ملت ایران؛ بلکه برای آزادی خواهان و استکبارستیزان جهان، جان‌فرسا و جانکاه بود، اظهار کرد: یکی از ابعاد مهمی که باید درباره شخصیت این شهید والامقام مورد بررسی قرار گیرد، چگونگی تبدیل شعاع وجودی وی به‌عنوان انسان و مدیر در تراز اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت، سلوک و منش آیت‌الله رئیسی یک پیام برای مظلومان جهان بود، اضافه کرد: اعلام عزای عمومی به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی در برخی از کشور‌های جهان، بیانگر درک و پذیرش پیام شهید رئیسی در فرای مرز‌های ایران بود و این افتخار بزرگی بوده که ایران‌زمین از این گنجینه‌های بزرگ انسانی، متنعم است.

دبیر گفتمان نهج‌البلاغه پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در گزارش تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد منتشر شد، ۸۵ درصد راه بزرگی و عظمت انسان؛ به شخصیت و ۱۵ درصد به مهارت بستگی دارد، توضیح داد: امام علی(ع) می‌فرماید: بزرگوارتر از آن باش که به پستی تن‌دهی هرچند تو را به مقصود رساند؛ زیرا نمی‌توانی در برابر آنچه از آبرو و شخصیت در این راه از دست می‌دهی بهایی به دست آوری، و بنده دیگری مباش که خداوند تو را آزاد آفریده است.

کارگر با بیان اینکه بر خود تعلیمی و خود تأدیبی در کلام مولا امیر مؤمنان(ع) بسیار تأکید شده، ادامه داد: کسی که می‌خواهد پیشوا و الگوی دیگران باشد قبل از تعلیم دیگران باید تعلیم‌گر خود باشد.امام حسین(ع) با سلوک رفتاری و عملی خود، سه تابلوی مانا و پایا را برای همه اعصار و دوران برافراشت: تابلو آزادگی، تابلو مردانگی و تابلو دلدادگی.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی روی شخصیت خود سرمایه‌گذاری کرد، توضیح داد: وی وحدت، استحکام و انسجام شخصیت داشت. شهید رئیسی سرمشق بود و دائم مشق عشق، مشق امید، مشق محبت و مشق حرمت می‌کرد. آیت‌الله رئیسی قهرمان بود؛ چراکه حرمت و حریم‌ها را پاس می‌داشت، علاوه بر آن شجاعت در تصمیم، تفکر و اقدام و نیز محبت به‌عنوان والاترین خصائص انسانی، از خصوصیات بارز وی بود.

دبیر گفتمان نهج‌البلاغه پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: از منظر متفکران جهانی، شخصیت قهرمان، دو ویژگی اساسی دارد نخست می‌کوشد خودش نسخه وجودی بهتری شود و همچنین جهان را جای بهتری برای زیست انسانی و اجتماعی کند.

این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه شهید رئیسی کانون نفوذ، جاذبه، اثر و الهام شد و با شهادت، سفر قهرمانی‌اش را توسعه و وسعت بخشید، ادامه داد: آزمون‌ها برای تعیین سطح، ترمیم سطح و ارتقای سطح افراد در هر جایگاهی انجام می‌شود چه خوب است همانند این شهید بزرگوار و دیگر شهدای والامقام، هر روز برای شناخت و تعالی خود، از خودمان آزمون بگیریم.

کارگر با اشاره به اینکه باید در جایگاه یک رهرو، هر روز کتاب وجود خویش و بزرگان دین و آیین و همچنین شخصیت‌های فاضل را بخوانیم و بدانیم، مطرح کرد:‌ در این صورت است که می‌توانیم به قله‌های رفیع عزتمندی و ظفرمندی دست یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته