دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 12:05

موقعیت‌شناسی نخبگان میدان را برای پیروزی انقلاب اسلامی باز کرد

موقعیت‌شناسی نخبگان میدان را برای پیروزی انقلاب اسلامی باز کرد
دبیر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: هرگاه نخبگان، مردم و سیاستمداران با درک صحیحی از موقعیت و حضور به‌موقع، وارد میدان شده‌اند، ظفر و پیروزی حاصل شده است.
کد خبر : 919033

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، قدیر خواجه‌پور، دبیر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراسم اربعین شهدای خدمت که در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به مفهوم تقوا در قرآن کریم به‌عنوان مفهومی تربیتی، اظهار کرد: تقوا دارای ابعاد و لایه‌های متعددی است که باید بدان توجه کرد. لایه‌های فردی و شخصی و در گستره بزرگ‌تر، لایه‌های اجتماعی و سیاسی.

وی با تأکید بر اینکه هرچه لایه‌های تقوا بزرگ‌تر باشد، باید قدرت مقابله و خویشتن‌داری در افراد نیز تقویت شود، توضیح داد: بی‌شک اگر لایه‌های فردی شخصیت بر اساس تقوا تقویت نشود، هرگز فرد نمی‌تواند در لایه‌های اجتماعی و سیاسی خودنگهدار بوده و در لحظه، بهترین تصمیم و عملکرد‌ها را اتخاذ کند.

دبیر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تقوا، یکی از ویژگی‌های بارز مولای متقیان، حضرت علی(ع) بود، عنوان کرد: تقوا در همه ابعاد وجودی حضرت، ریشه دوانده و در همه موقعیت‌های سیاسی در تصمیمات ایشان، نقش ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که زمانی به آن حضرت گفتند، معاویه از شما سیاستمدارتر است، حضرت به سیاست معاویه که مملو از دروغ و عوام‌فریبی و مکر و حیله بوده، اشاره می‌کند و می‌فرماید: من از او به فنون این‌گونه سیاست‌ها آشناترم؛ اما تقوا و پرهیزگاری و ترس از خدا هرگز به من اجازه نمی‌دهد که این روش‌ها را برگزینم.

خواجه‌پور با یادآوری اینکه شهید رئیسی در برابر بسیاری از تهمت‌های ناروا که در مناظرات به وی نسبت داده می‌شد، فردی بسیار باتقوا بود، عنوان کرد: آن شهید با اینکه به مسائل اقتصادی و سیاسی زندگی بسیاری از افراد حاضر در مناظرات آگاه بود؛ اما به خود اجازه نمی‌داد، برای دستیابی به جایگاه و مقام‌های دنیوی و یا برای دفاع از خود، وارد این مقولات شود.

وی با اشاره به اینکه، شهید رئیسی، سیره و الگوی مدیریتی شهید بهشتی را برای خود برگزیده بود، توضیح داد: امام خمینی(ره) به شهید بهشتی توصیه کرده بود در مقابل تهمت‌ها سکوت کن و شهید رئیسی نیز این الگوی رفتاری را از شهید بهشتی به‌خوبی دریافت کرده بود. شرکت و حضور در انتخابات، مصداق بارز موقعیت‌شناسی بوده که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بدان اشاره فرموده است.

دبیر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه میان موقعیت‌شناسی و عمل مناسب و به‌موقع در هر موقعیت نیز تفاوت وجود دارد که باید به آن توجه داشت، مطرح کرد: شکست خوردن و یا پیروز شدن، رابطه بسیار مهمی به این دو مقوله دارد. در بسیاری از حوادث که چالش‌هایی را برای انقلاب ایجادشده، نقش عدم موقعیت‌شناسی و یا عمل کردن به‌موقع، پررنگ دیده می‌شود به‌گونه‌ای که هرگاه نخبگان، مردم و سیاستمداران با درک صحیحی از موقعیت و حضور به‌موقع، وارد میدان شده‌اند، ظفر و پیروزی حاصل شده است.

خواجه‌پور با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو از آحاد جامعه به‌ویژه جامعه اندیشمند و فرهیخته دانشگاهی برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته