دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1403 - 10:19
رازقی:

ظرفیت‌های پتروشیمی، گاز و علوم هسته‌ای بوشهر مغفول مانده است

ظرفیت‌های پتروشیمی، گاز و علوم هسته‌ای بوشهر مغفول مانده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های پتروشیمی، گاز و علوم هسته‌ای بوشهر مغفول مانده است، گفت: جهاد علمی یعنی از این ظرفیت‌ها به‌طور کامل بهره‌برداری شود.
کد خبر : 917536

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگروه «اجرایی شدن دستورالعمل‌های مربوط به جهاد علمی» با حضور مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، نماینده مرکز شهید فهمیده استان بوشهر، مسئولان پژوهشی سپاه امام صادق (ع)، نیروی دریایی، نیروی انتظامی و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی استان بوشهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با تأکید بر اینکه اگر دنبال سودمندی برای کشور و جامعه و تحقق اهداف مدنظر در برنامه‌ها هستیم، راهی جز تلفیق مباحث تئوری و عملی نخواهیم داشت، توضیح داد: این مهم در دفاتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی جاری و در حال تحقق است.

سعید رازقی افزود: برای دستیابی به نتایج، باید موشکافانه بررسی کنیم، نقطه هدف چه بوده، چه مقدار به آن نزدیک شدیم و چه مقدار از مسیر انحراف داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان بوشهر در تمامی زمینه‌ها، متذکر شد: ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه نخیلات، نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، دریا و علوم هسته‌ای در کشور کم‌نظیر است که متأسفانه بهره‌برداری کامل و نهایت از این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر متذکر شد: نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی، تولید ۱۲۵ هزار تُن خرما تنها در شهرستان دشتستان، وجود نیروگاه هسته‌ای، تولید ۷۰ درصد گاز کشور، معادن سنگ، نمک، گچ و ... تنها بخشی از این ظرفیت‌هاست.

رازقی با اشاره به برگزاری رویداد‌های کشوری مهم و اثربخش در سنوات اخیر در استان بوشهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به‌واسطه این اقدامات و نیز امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ع)، بستر‌های تعاملی و همکاری، ایجاد شده و تنها نیازمند بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته