دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 15:17
اطمینان بررسی کرد؛

اجرایی‌شدن طرح «جهاد علمی» در دانشگاه آزاد چگونه میسر است؟

اجرایی‌شدن طرح «جهاد علمی» در دانشگاه آزاد چگونه میسر است؟
مدیر حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، فرآیند اجرایی شدن طرح «جهاد علمی» در این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 917491

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگروه «اجرایی شدن دستورالعمل‌های مربوط به جهاد علمی» با حضور مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، نماینده مرکز شهید فهمیده استان بوشهر، مسئولان پژوهشی سپاه امام صادق(ع)، نیروی دریایی، نیروی انتظامی و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی استان بوشهر برگزار شد.

مدیر حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به نوپا بودن طرح جهاد علمی، متذکر شد: کاربرگ‌های تکمیلی طرح جهاد علمی، فروردین‌ماه سال جاری ابلاغ شد که نشان از نوپا بودن طرح دارد، بر این اساس برای اجرایی شدن و اثربخشی کامل، نیازمند همراهی و همکاری همه‌جانبه هستیم.

علیرضا اطمینان با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه ریل‌گذاری‌های صحیح صورت گرفته، ارتباط مناسبی با وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور برقرار کرده است، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی در میان ۴۲ دانشگاه کشور، بالاترین سهم قرارداد را در این باره به خود اختصاص داده است.

وی درباره فرآیند اجرایی شدن طرح جهاد علمی مطرح داد: دو مسیر برای این مهم در دسترس است، نخست اینکه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، تشریح و ارائه شود و سپس مؤسسه مربوطه یا مرکز شهید فهمیده متناسب با نیاز، بهره‌بردار را شناسایی و انتخاب کند.

مدیر حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در رویکرد دوم که منجر به تسریع امور می‌شود، نهاد علمی و تحقیقاتی، خود بهره‌بردار را انتخاب می‌کند و برای انجام فرآیند‌های حقوقی به مؤسسه شهید فهمیده معرفی شود.

اطمینان با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از استادان، شرکت‌ها و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این مهم اقدامی اثربخش برای تسریع امور و فرآیندی میانبر برای ارتباط و معرفی توانمندی‌های فردی و گروهی دانشگاهیان به متقاضیان و نهاد‌های نیاز به خدمت خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته