دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 09:18

طعنه بدخواهان هم مانع تلاش شبانه‌روزی‌ شهید رئیسی نبود

طعنه بدخواهان هم مانع تلاش شبانه‌روزی‌ شهید رئیسی نبود
رئیس سازمان بسیج اساتید استان بوشهر با تأکید بر اینکه رضایت الهی و مردم نزد شهید رئیسی بر همه چیز ترجیح داشت، گفت: با تمام آزردگی‌ها، ناسپاسی و طعنه برخی بدخواهان مانع تلاش شبانه‌روزی‌ این شهید برای پیشرفت و اصلاح امور نشد.
کد خبر : 914846

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با موضوع «تبیین ابعاد شخصیتی سید شهیدان خدمت و شاخص‌های رئیس جمهور تراز انقلاب» با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه ویژگی شخصیتی و مدیریتی شهید رئیسی از منظر مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان پیش از شهادت آیت‌الله رئیسی در دوره‌های مختلف فعالیتی ایشان و پیام تسلیت فقدان این شهید، به‌طور بارز و دقیق خصوصیات شهید رئیسی را بیان فرمودند.

باقر گرگین با تأکید بر اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی نه فقدان، بلکه رخداد است که بار‌ها در بستر تاریخی کشور و انقلاب ایجاد شده، توضیح داد: اینگونه رخداد‌ها که در سایه مشیت‌های الهی است، معنادار و ایفاگر نقش‌های راهگشایی در کشور بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این رخداد‌ها را یک فرصت دانسته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ رخدادی رهبر معظم انقلاب اسلامی را دربرنمی‌گیرد، بلکه ایشان با بینش و دانش، چالش‌ها و رخداد‌ها را مدیریت کرده‌اند، عنوان کرد: زمانی که کشور و جهان در بهت حادثه هلی کوپتر رئیس جمهور بود، رهبر انقلاب ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای آیت‌الله رئیسی و همراهانشان و اینکه همگان دعا کنند این نعمت از ملت ایران سلب نشود، خطاب به ملت فرمودند که مردم نگران نباشند، هیچ خللی در امور کشور ایجاد نخواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان بوشهر ادامه داد: پس از قطعی‌شدن شهادت آیت‌الله رئیسی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام‌شان ضمن تسلیت به ویژگی‌های بارز این شهید اشاره فرمودند، ایشان در این پیام، شهید رئیسی را عالمی مجاهد، رئیس جمهوری مردمی و باکفایت و پرتلاش، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزش دانستند، کسی که برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

شهید رئیسی در اوج ساده‌زیستی زندگی کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهید رئیسی در مسیر حق بود و شخصیتی ارزش‌گرا داشت. در هر مسندی قرار گرفت، تحول‌گرایی در حیطه کاری‌اش به خوبی مشهود بود. به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی، سامانه خادم‌یاران را راه‌اندازی کرد که هر فرد در هر گوشه از کشور، به نیت امام رضا علیه‌السلام به مردم خدمت کند. به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، از تنش‌ها اجتناب و با صبر و بردباری از تفرقه‌افکنی‌ها دوری کرد و در دوره ریاست جمهوری نیز شاهد بالاترین همسویی، همگرایی و کمترین رقابت منفی میان سه قوه اجرایی کشور بودیم.

گرگین با تأکید بر اینکه شهید رئیسی مسیر تازه‌ای برای اعتلای کشور و نظام ایجاد کرد، متذکر شد: حضور این شهید در جهان، فراتر از زندگی عادی انسانی بود و هیچ مرگی به جز شهادت نمی‌توانست ظرفیت وجودی این شهید را تفسیر و معنا کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شهید رئیسی تحت تأثیر فضای انفعالی کنش‌ها و واکنش‌ها قرار نمی‌گرفت و دارای ابتکار عمل و امیدآفرین و محبوب بود و در اوج صمیمت و ساده‌زیستی زندگی می‌کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان بوشهر با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام که فرمود: «گذشته روز تو رفته است و آینده‌اش محل تردید و زمان حال مغتنم است»، تبیین کرد: شهید رئیسی پرورش یافته این مکتب و در فعالیت‌هایش، بی‌توجه به دوره آتی ریاست جمهوری و ایجاد شور انتخاباتی دنبال خدمت بود.

گرگین با تأکید بر اینکه تلاش‌های شهید رئیسی در مقوله سیاست خارجی بسیار چشمگیر بود، خاطرنشان کرد: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی، در اندک زمانی، مناقشات میان ایران و عربستان برطرف شد. ایران به عضویت پیمان شانگهای درآمد و اقتدار نظامی کشور به مرحله‌ای رسید که روسیه در جنگ اوکراین از ایران درخواست کمک کرد و در زمینه‌های پزشکی، نانو، هسته‌ای و ... پیشرفت کشور چشمگیر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خصوصیاتی نظیر تحول‌خواهی، کارآزمودگی، عدم انفعال، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های انسانی، مادی و معنوی برای پیشرفت امور کشور، از خودگذشتگی و ... را به‌عنوان خواسته‌های معقول و مورد نظر مردم از رئیس جمهور جدید دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته