دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 17:19

سروری‌مجد: توانایی حل مسئله ویژگی‌ مهم شهید رئیسی بود

سروری‌مجد: توانایی حل مسئله ویژگی‌ مهم شهید رئیسی بود
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه حل مسئله توان مدیریتی قوی می‌خواهد، گفت: توانایی در حل مسئله از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی بود.
کد خبر : 914058

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم نکوداشت هفتمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش که با حضور جمعی از دانشگاهیان در تالار امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد بر لزوم تبیین شخصیت شهدا تأکید و اظهار کرد: باید ویژگی‌های مدیران تراز انقلاب اسلامی برای همگان تبیین شود تا نسلی را تربیت کنیم که برای آینده اسلامی و تمدن اسلامی مفید باشند.

وی با طرح این سؤال که رسالت ما دانشگاهیان در تبیین ویژگی‌های مدیران تراز انقلاب اسلامی کجاست؟ عنوان کرد: باید روشن شود ما دانشگاهیان چقدر ویژگی شهدا را تبیین و برای ساختن مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی تلاش کرده‌ایم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، «داشتن استادان تراز بالا» و «عامل بودن به آنچه از اساتید فراگرفتند» را از ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی دانست و با بیان اینکه ایشان شخصیتی خستگی‌ناپذیر داشتند، افزود: جنبه تعبدی و توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام آیت‌الله رئیسی پررنگ بود؛ بنابراین ایشان به تعبد و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام توجه داشتند.

سروری مجد با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در عرصه مدیریتی از ابزار‌های مدیریتی به‌خوبی استفاده می‌کرد و به قوانین اشراف و براصطلاحات تسلط داشت، ادامه داد: مسئله حل کردن توان مدیریتی قوی می‌خواهد، بنابراین «توان حل مسئله» از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی بود.

وی با بیان اینکه نگاه شهید رئیسی همواره بین‌المللی بود، افزود: نگاه بین‌المللی، بین‌المذاهب و بین‌الادیان شهید رئیسی سبب شد تا ساختار آستان قدس رضوی با همین رویکرد تغییر کند؛ بنابراین عمق نگاه ایشان نگاه جامع و بین‌المللی بود و اعتقاد داشت امام رضا علیه‌السلام برای همگان است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی اعتقاد داشت اکنون که آمده‌ایم و در آستان امام رضا علیه‌السلام فعالیت می‌کنیم باید خط مشی ما همان خط مشی امام رضا علیه‌السلام باشد، افزود: حضور رؤسا و نمایندگان ۶۰ کشور بین‌المللی در مراسم تشیع شهید آیت‌الله رئیسی نشان از توجه ایشان به عرصه بین‌الملل بود.

سروری مجد با بیان اینکه پژوهش‌ها باید منتشر و فرهنگ‌سازی شود، تأکید کرد: در مکتب و ترویج فرهنگ حاج قاسم کم‌کاری کرده‌ایم، بنابراین ما دانشگاهیان باید در تبیین مکتب شهید سلیمانی تحقیق و ترویج تلاش کنیم.

وی متذکر شد: آن زمان که ویژگی‌های شهدا را به خوبی بشناسیم و برای تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم خواهیم توانست ادعا کنیم که سرمایه‌ای از شهدا را به‌دست آورده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته