دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1403 - 11:00
رازقی به آنا خبر داد؛

تصویب 7 رشته‌محل جدید در دانشگاه آزاد بوشهر

تصویب 7 رشته‌محل جدید در دانشگاه آزاد بوشهر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر از تصویب هفت رشته‌‌محل جدید در مقطع کارشناسی ارشد در واحدهای این دانشگاه خبر داد 
کد خبر : 915123

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از تصویب هفت رشته‌محل جدید در مقطع کارشناسی ارشد برای واحد‌های دانشگاهی استان بوشهر خبر داد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های آموزشی لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی، مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در هفت رشته تحصیلی جدید برای سه واحد بوشهر، دشتستان و تنگستان اخذ و از ابتدای سال تحصیلی جدید امکان پذیرش دانشجو در این رشته‌ها میسر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید، علاوه بر علاقه‌مندی مخاطبان و نیاز روز جامعه، با توجه به صنایع موجود در استان بوشهر به این مهم نیز توجه شده است، بیان کرد: با کسب این مجوزها، متقاضیان می‌توانند علاوه بر رشته های گذشته، در رشته‌های جدید ادامه تحصیل دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با برشمردن رشته‌های جدید، عنوان کرد: رشته‌های حقوق خصوصی و حسابداری برای دشتستان، مهندسی شیمی برای تنگستان و رشته‌های تحصیلی حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، مدیریت خدمات اجتماعی، مدیریت بازرگانی - بازاریابی، مدیریت منابع انسانی در منابع نفت و گاز و پتروشیمی برای واحد بوشهر در دفترچه لحاظ شده است.

رازقی با تأکید بر اینکه این رشته‌های تحصیلی پس از چند سال سکون، به دانشگاه‌های استان بوشهر افزوده شد، ادامه داد: به طورمثال مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های واحد دشتستان بعد از هشت سال و با تلاش‌های مدیران دانشگاه و حمایت‌های مسئولان شهری صادر شده که این مهم بیانگر دغدغه‌مندی مسئولان و همسویی برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با مسیر توسعه استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در راستای ارتقای سطح علمی و توزیع عادلانه فرصت‌‌ها و امکانات تحصیل متمرکز است، یادآور شد: تمامی هدف‌گذاری‌ها و اقدامات دانشگاه به سمت افزایش کیفیت آموزشی و توسعه در زمینه رشته‌های پرمتقاضی و کاربردی در صنایع مختلف و پژوهش‌های بنیادی بوده و امید است اقدامات دانشگاه درراستای اسناد بالادستی نظام آموزش عالی کشور، سبب ارتقای سطح کمی و کیفی دانشجویان علاقه‌مند و تربیت نسلی متخصص با دانش کاربردی برای رفع نیازهای ضروری کشور شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته