دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 15:06

واقعه غدیر نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت

واقعه غدیر نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تأکید کرد که واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت.
کد خبر : 916749

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هماهنگی کارگروه برگزاری برنامه‌های جشن بزرگ غدیر خم دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با حضور معاون فرهنگی دانشجویی، رئیس دانشکده علوم انسانی، مدیر فرهنگی امور فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و جمعی از متولیان و خیّرین دانشگاهی برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در حاشیه این نشست با قدردانی از دغدغه‌مندی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و حضور خودجوش همکاران در برپایی باشکوه این جشن بزرگ دینی گفت: تبیین اهمیت واقعه «غدیر خم» ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه است.

انسیه ماهینی متذکر شد: روز غدیر، روز تکمیل دین اسلام به‌شمار می‌رود و براساس آیه قرآن، واقعه غدیر چنان مهم است که اگر پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم کوتاهی می‌کرد و خبر را به مردم نمی‌رساند، «فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» رسالت و بیست‌ و سه سال تبلیغ حضرت ناتمام و ناقص می‌ماند.

وی تأکید کرد: غدیر، یک رخداد تاریخی صرف یا تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست، بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون مایه همه طاعت‌ها از آن منشأ می‌گیرد، رسالت همه پیامبران در آن مفهوم می‌یابد و رشد‌ها و تعالی‌ها از آن‌جا آغاز می‌شود؛ از این رو، شناخت غدیر، از ضروری‌ترین وبنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است.

واقعه غدیر نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با یادآوری اینکه عید غدیر، سیاسی‌ترین عید مسلمان است و ایران اسلامی، امسال با حادثه شهادت رئیس جمهور محبوب شهید رئیسی مواجه شد، تبیین کرد: همانگونه که واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت، بدون تردید حضور مردم در صحنه انتخابات ضمن لبیک مجدد به نصایح حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدخلی برای عظمت و اقتدار ایران اسلامی خواهد بود.

ماهینی با بیان اینکه استان بوشهر همه‌ساله متولی برگزاری جشنواره مشاعره علوی است، عنوان کرد: هدف از برگزاری مشاعره علوی ترویج فضایل امام علی علیه‌السلام، ابعاد شخصیتی ایشان و معرفی ایشان در قالب شعر است که با تدابیر اتخاذ شده، از ظرفیت جشن عید غدیر و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تبلیغ و جلب مشارکت مردمی در این جشنواره استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر تشریح کرد: مقرر شد در روز عید غدیر، غرفه‌ای به نام دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در محل برگزاری جشن مردمی برپا و خدمات فرهنگی، رفاهی به همراه پذیرایی از عاشقان حضرت علی علیه‌السلام توسط دانشگاهیان انجام پذیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اطعام جسم و روح محبان اهل بیت علیهم‌السلام در روز عید غدیر خم ادامه داد: براساس سنت همه‌ساله دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی برپایی موکب فرهنگی در کنار ساحل با مدیریت امور زنان و بسیج دانشجویی و نیز پخت یک‌هزار پرس غذا (۳۰۰ پرس بیشتر از سال گذشته) از محل جمع‌آوری کمک‌های خیّرین دانشگاه در روز عید انجام می‌شود.

ماهینی درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده توضیح داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر با عنوان «چرا روز عید غدیر در متون دینی به عنوان عیدالله‌الاکبر نامیده شده است» به همراه جوایز از مواردی است که در مهم‌ترین برنامه‌های این جشن بزرگ مدنظر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: برپایی موکب در محوطه دانشگاه از دوم تا هفتم تیرماه همراه با پذیرایی صبحگاهی و پخش سرود‌های ملی و غدیری از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته