دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 17:05
فرماندار بوشهر:

باید پیام غدیر را با رویکرد جدید به جوانان منتقل کنیم

باید پیام غدیر را با رویکرد جدید به جوانان منتقل کنیم
فرماندار بوشهر تأکید کرد که امروز به‌عنوان غدیریان، باید پیام غدیر را با رویکردی جدید بیان کنیم تا نسل جوان کشور، با این رویکرد و واقعه مهم تاریخ اسلام آشنا شوند.
کد خبر : 918419

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» با حضور شرکت‌کنندگان، شاعران، محبان مولا علی علیه‌السلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام علیهم‌السلام، سردار حسین کارگر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، انسیه ماهینی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، صالح رحیمی فرماندار بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مدیران این اداره‌، مدیران استانی، مسئولان دانشگاهی و اقشار مختلف مردم علاقه‌مند به شعر و ادبیات برگزار شد.

فرماندار بوشهر در این جشنواره عنوان کرد: عید غدیر، عیدالله‌الاکبر و بسیار با اهمیت و با ویژگی‌های خاص است.

رحیمی با تأکید بر اینکه از عید و واقعه غدیر باید با تأمل سخن گفت، عنوان کرد: امروز به‌عنوان غدیریان، باید پیام غدیر را با رویکردی جدید بیان کنیم تا نسل جوان کشور، با این رویکرد و واقعه مهم تاریخ اسلام آشنا شوند و بدون تردید این جشنواره اقدامی پسندیده در این راستا است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و تأکید بر اینکه تلاش دولت سیزدهم و شهید رئیسی چشمگیر بود، خاطرنشان کرد: در چله حضور و خدمات دولت سیزدهم هستیم، در زمان تحویل دولت به شهید رئیسی، مشکلات بسیاری در کشور و بدنه دولت نمود پیدا کرده بود که برای همگان ملموس و قابل مشاهده بود، اما در دوره فعالیت دولت و در رأس آن حضور شهید جمهور، آیت الله رئیسی، مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاست خارجی و ... در ابعاد مختلف به خوبی ریل‌گذاری شد و در مسیر صحیح قرار گرفت که امید داریم این ریل‌گذاری، مستمر و با قدرت به کار خود ادامه دهد.

فرماندار بوشهر با تأکید بر اینکه ۸ تیرماه، رویداد مهم سیاسی برگزار می‌شود، تشریح کرد: بدون تردید توجه تمام دنیا به این روز و این انتخابات معطوف است، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور حماسی و باشکوه مردم تأکید فرمودند و حضور باصلابت، پرشور مردم، برگزاری باعظمت و باقدرت انتخابات، پیام‌های مهم امنیتی، سیاسی، اجتماعی برای کشور و انقلاب و بیگانگان خواهد داشت.

رحیمی، انتخابات را عبادت اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: موظف هستیم به میدان عمل وارد شویم و همه مردم را با شکوه به پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تدابیر برای برگزاری انتخابات در ۸ تیر اتخاذ شده است، توضیح داد: ۱۴۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان بوشهر، میزبان رأی‌دهندگان خواهد بود.

به گزارش آنا؛ در چهارمین دوره جشنواره استانی «مشاعره علوی» چهره‌های طلایی مشاعره علوی و ادبیات استان و کشور، زهرا معصومی، احمدی‌فر رئیس انجمن شعر سازمان بسیج اساتید استان بوشهر و علیرضا فتحی به عنوان داور و غلامرضا ابراهیمی از شعرای استان بوشهر به‌عنوان کارشناس و مجری حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این جشنواره از تلا‌ش‌های چند ساله اسماعیل محمدی باغملایی، از استادان دانشگاه و مربی بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مشاعره‌ای استان و مربی ۱۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره مشاعره علوی استان بوشهر تجلیل شد.

جشنواره استانی مشاعره علوی، پیش‌رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی است که همه‌ساله با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش برگزار شد؛ بنابراین گزارش نفر نخست جشنواره مشاعره استانی علوی زهرا رجب‌پور، نفر دوم فاطمه سادات هاشمی، نفر سوم مژگان مقیمی، نفر چهارم دیانا فخرایی و نفر پنجم سیدرضا مهیمنیان‌نژاد معرفی شدند، ضمن اینکه به تمامی شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته