دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دومین ماهواره جاسوسی کره شمالی به مدار می‌رود

دومین ماهواره جاسوسی کره شمالی به مدار می‌رود
بنابر اظهارات ارتش کره جنوبی، به نظر می‌رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب دومین ماهواره جاسوسی خود است.
کد خبر : 913148

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسوشیتدپرس، ارتش کره جنوبی روز گذشته طی اظهاراتی گفته است، کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب دومین ماهواره جاسوسی نظامی خود به فضا است؛ همچنین خصومت‌ها بر سر ادامه آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی همچنان ادامه دارد.

کره شمالی سال گذشته میلادی نخستین ماهواره شناسایی نظامی خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد یک شبکه نظارتی مبتنی بر فضا برای مقابله با آنچه تهدیدات نظامی تحت رهبری ایالات متحده می‌نامد، در مدار زمین قرار داد. 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از انجام این ماموریت در یک نشست مهم حزب حاکم اعلام کرده این کشور سه ماهواره جاسوسی نظامی دیگر را در سال ۲۰۲۴ پرتاب می‌کند و در مدار تعریف شده قرار می‌دهد.

براساس اظهارات کره جنوبی، کره شمالی هفته گذشته چندین موشک بالستیک کوتاه برد مشکوک را در سواحل شرقی این کشور به مدار فرستاده و پس از اظهارات کره جنوبی، کره شمالی اعلام کرد ماموریت مذکور آزمایش یک موشک بالستیک تاکتیکی با یک سیستم ناوبری خودمختار جدید بوده است.

 این اقدام ممکن است نشان دهد که کره شمالی در حال توسعه قدرت‌های نظارتی و جاسوسی خود از فضا است. از آنجایی که این اقدام می‌تواند به تشدید تنش‌ها و افزایش دشمنی‌ها در منطقه منجر شود، نگرانی‌های بسیاری را در بین کشور‌های همسایه آن و دیگر کشور‌ها ایجاد کرده است. 

به گفته متخصصان، این اقدام می‌تواند به عدم پایداری و امنیت جهانی، به ویژه در زمینه تسلیحات هسته‌ای و موشک‌هاس بالستیک آسیب بزند و اطلاعات مخفی و حساس را به دولت کره شمالی ارسال کرده و قدرت نظارت و کنترل آنها را افزایش دهد.

 دولت کره شمالی، علاقه‌مند به تقویت قابلیت‌های نظارتی و نظامی خود است و ممکن است از این قابلیت‌ها برای تهدید و تحت فشار قرار دادن دولت‌های مختلف استفاده کند. 

ماموریت اخیر کره شمالی و آنچه که در پیش دارد، نیازمند واکنش جامعه بین المللی و پاسخگویی به چالش‌های امنیتی و تهدید‌های فضایی است و هماهنگی و همکاری بین کشور‌ها در جلوگیری از تهدیدات فضایی و نظامی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته