دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیاده‌روی فضانوردان ناسا برای تعمیرات ایستگاه مداری

پیاده‌روی فضانوردان ناسا برای تعمیرات ایستگاه مداری
ناسا ساعتی پیش جلسه مطبوعاتی، درباره فعالیت‌های آینده خود به منظور تعمیرات و ارتقاء فناوری‌های سوار بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی برگزار کرد.
کد خبر : 916471

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است طی سه هفته آینده سه راهپیمایی فضایی انجام دهند.

ناسا امروز با حضور در یک کنفرانس خبری اطلاعاتی درباره راهپیمایی‌های فضایی ماه جاری در اختیار مطبوعات قرار داد و اعلام کرد، تریسی سی دایسون، برای جهارمین بار و مت دومینیک، فضانورد ناسا برای نخستین‌بار در پیاده‌روی فضایی شرکت می‌کنند و به منظور تعمیر یک جعبه الکترونیکی معیوب که مربوط به فرکانس رادیویی است، از ایستگاه خارج می‌شوند.

تیم دو نفره فضانوردان سازمان فضایی آمریکا همچنین نمونه‌هایی را برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری می‌کنند تا توانایی میکروارگانیسم‌ها برای بقا و تکثیر در بیرون آزمایشگاه مداری مورد بررسی قرار بگیرد.

طبق برنامه تعریف شده، فضانوردان در دومین راهپیمایی فضایی این ماه دوربین خارجی با کیفیت بالا را که در پورت دوربین نهم آزمایشگاه مداری قرار دارد، برداشته و جایگزین می‌کنند. این دوربین یکی از چندین دوربینی است که تصاویر نما‌های خارجی ایستگاه فضایی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اعضای خدمه بررسی تناسب اتصال کابل را برای طیف‌سنج مغناطیسی آلفا به منظور آزمایش فیزیک ذرات در فضای بیرونی ایستگاه تکمیل می‌کنند. 

اعضای خدمه در سومین راهپیمایی فضایی نیز قرار است، یک مجموعه ژیروسکوپی را که داده‌هایی را درباره جهت ایستگاه فضایی ارائه می‌کند، حذف و جایگزین کنند. به طورکلی، این پیاده‌روی‌ها شامل اقداماتی نظیر تعمیرات مختلف و ارتقاء‌های فنی می‌شود که بهبود عملکرد ایستگاه را تضمین می‌کند. 

یکی از اقدامات مرسوم در این پیاده‌روی‌ها تعمیر پنل‌های خورشیدی است که در نتیجه خرابی‌هایی که به آن وارد شده است، تأمین انرژی را به درستی انجام نمی‌دهد. علاوه بر این، قرار است سیستم‌های دیگری نیز بهبود یافته و به‌روزرسانی شوند تا امکان انجام بیشتر و بهتر عملیات‌ها در ایستگاه را فراهم سازند.

این نشست مطبوعاتی به‌منظور ارائه اطلاعات جامع‌تر درباره جزئیات و زمان‌بندی این عملیات برگزار شد تا اهمیت و الزام اجرای آنها در ادامه یافتن مأموریت‌های فضایی و ارتقاء فناوری‌های مختلف ایستگاه مداری تعیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته