دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وضعیت نگران کننده فضانورد ناسا در ایستگاه مداری

وضعیت نگران کننده فضانورد ناسا در ایستگاه مداری
ناسا به طور تصادفی شبیه‌سازی صدای فضانوردان مضطرب و بیمار را در ایستگاه فضایی بین‌المللی پخش کرد که با گمانه‌زنی‌های زیادی مواجه شد.
کد خبر : 916982

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ناسا روز گذشته به‌طور تصادفی شییه‌سازی صدای فضانوردی را که به دلیل بیماری رفع فشار در ایستگاه فضایی بین‌المللی تحت درمان قرار می‌گیرند را پخش کرد که باعث گمانه‌زنی درباره وضعیت اضطراری برخی از آنها شد.

این سازمان روز چهارشنبه در حساب رسمی ایستگاه فضایی بین‌المللی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد، کانال زنده یوتیوب سازمان ملی هوانوردی و فضایی صدایی را پخش کرده که نشان می‌داد یکی از خدمه اثرات بیماری رفع فشار (DCS) را تجربه می‌کند.

با توجه به کپی‌های صوتی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، یک فضانورد زن از اعضای خدمه می‌خواهد که فرمانده ماموریت را با لباسش برگردانند، نبض او را بررسی و اکسیژن برای او فراهم کنند.

ناسا صدا‌های ضبط شده را تأیید و بازنشر نکرده است.

پس از آن صوت‌هایی منتشر شد که نشان‌دهنده یک وضعیت اضطراری جدی در ایستکاه فضایی بین‌المللی است.

در پست حساب کاربری ایستگاه مداری آمده است: "این صوت به طور ناخواسته از یک شبیه سازی در حال انجام که در آن اعضای خدمه و تیم‌های زمینی برای سناریو‌های مختلف در فضا تمرین می‌کنند منتشر شده و به یک وضعیت اضطراری واقعی مربوط نمی‌شودو هیچ وضعیت اضطراری در ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود ندارد.

این وضعیت که توسط نیتروژن یا سایر حباب‌های گاز در جریان خون به دلیل تغییر فشار اتمسفر ایجاد می‌شود، می‌تواند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد و به طور بالقوه کشنده است. 

در پست این ایستگاه همجنین آمده است، اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی در زمان پخش صوتی در حال آماده شدن برای یک پیاده روی فضایی در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه به وقت منطقه شرقی بودند.

این حادثه موجب شد که مدیران ناسا به سرعت وارد عمل شوند تا صحت این موضوع را رد کرده و اطمینان دهند که هیچ خطری فضانوردان را تهدید نمی‌کند. همچنین، ناسا اظهار کرد که شبیه‌سازی صوتی فقط یک رویداد آموزشی بود و این مورد نباید واقعی تلقی شود.

به هرحال، این حادثه باعث نگرانی و هرج و مرج در خارج از این سازمان شد و سوالاتی درباره عدم امنیت و اطمینان فضایی به وجود آورد. این موضوع نشان داد که حتی در ماموریت‌های فضایی که پیش از این به نظر می‌رسید دقیق و کنترل شده هستند، خطرات و احتمالات ناخوشایندی وجود داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته