دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناسا در به‌روزرسانی لباس‌های فضانوردی شکست خورد

ناسا در به‌روزرسانی لباس‌های فضانوردی شکست خورد
شرکت سازنده لباس‌های جدید فضانوردی به ناسا اعلام کرده است، از توافق صورت گرفته عقب‌نشینی و قرارداد توسعه لباس‌های جدید را متنفی می‌داند.
کد خبر : 919215

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، امروز گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات بین شرکت هوای فضای آمریکایی کالینز اروسپیس و ناسا برای فسخ قرارداد ساخت لباس فضانوردی جدید برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر شد. این موضوع می‌تواند ضربه‌ای به تلاش‌های ناسا برای نوسازی لباس‌های فضانوردی قدیمی خود که قدمت برخی از آنها به ۴۰ سال می‌رسد، وارد کند.

ناسا سال ۲۰۲۲ در مجموع ۳.۵ میلیارد دلار به دو شرکت کالینز ارواسپیس و برای توسعه لباس‌های فضانوردی جدید فضاونوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی و ماموریت‌های آینده به ماه اعطا کرد. کالینز در ابتدا ۹۷ میلیون دلار برای توسعه لباس فضانوردی ایستگاه مداری دریافت کرد و قرلر بود با تمرکز بر این پروژه با شرکت اکسیوم به رقابت بپردازد.

گفته می‌شود که کالنیز در این برنامه با مشکلاتی مواجه بوده و توسعه آن از برنامه تعریف شده عقب افتاده است. این موضوع منجر به مذاکرات بین این شرکت و مقامات ناسا برای یافتن راه حلی برای کاهش یا فسخ کامل مشارکت آن در این برنامه شده است.

فسخ قرارداد کالینز عواقب قابل توجهی برای ناسا به دنبال دارد؛ این امر نه تنها به معنای از دست دادن یک پیمانکار اصلی برای توسعه لباس فضانوردی جدید است، بلکه می‌تواند منجر به تاخیر بیشتر در برنامه نوسازی لباس فضانوردی این سازمان شود.

علاوه بر این، ناسا در حال حاضر با کمبود لباس فضانوردی عملیات مواجه است. لغو قرارداد این شرکت هوافضایی کمبود آن را تشدید می‌کند و برنامه‌های فضایی سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شرکت کالینز ارواسپیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که "پس از ارزیابی دقیقی که توسط متخصصان این شرکت صورت گرفته با ناسا به طور متقابل توافق کردند که دامنه وظایف خدمات فعالیت خارج از وسیله نقلیه اکتشافی را کاهش دهند. 

این بیانیه به طور خاص به قرارداد لباس فضانوردی اشاره دارد.

ناسا هنوز به طور رسمی در پاسخ به این گزارش‌ها بیانیه‌ای صادر نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته