دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

پیش نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکو‌ها و کسب وکار‌های حوزه سلامت تایید شد

پیش نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکو‌ها و کسب وکار‌های حوزه سلامت تایید شد
چهل و پنجمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
کد خبر : 916514

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل و پنجمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه که یکی از دستورات آن بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه بومی‌سازی محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شبکه ملی اطلاعات بود، مقرر شد که بررسی عمق تولید داخل محصولات حوزه فاوا در کمیته‌ای مرکز از وزارت ارتباطات، وزارت صمت و معاونت علمی با مسئولیت وزارت ارتباطات صورت گیرد.

در این جلسه همچنین به‌منظور توسعه خدمات برخط هوشمند حوزه سلامت، پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکو‌ها و کسب‌وکار‌های حوزه سلامت رقومی نیز بررسی و مورد تأیید اعضا قرار گرفت، پیش از این «آیین‌نامه اجرایی، ضوابط و اصول حاکم بر کاروران سلامت رقومی» نیز به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال رسیده بود و حالا با تأیید کمیسیون، تصویب آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکو‌ها و کسب‌وکار‌های حوزه سلامت رقومی نیز در همان راستا در دستور کار کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال قرار گرفت.

در انتهای این جلسه کلیات پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی پایداری انرژی برق و جلوگیری از قطعی برق در مراکز داده کشور نیز مورد تأیید اعضا قرار گرفت و مقرر شد اصلاحات آن توسط دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام پذیرد، در این مصوبه لزوم پایداری خدمات بر خط میزبانی‌شده توسط مراکز داده (دیتاسنترهای) رتبه‌بندی شده کشور مورد توجه قرار گرفته است.

این سه مصوبه برای لازم الاجرا شدن باید به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت برسد که این کارگروه طی هفته آتی تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته