دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمونه پروازی ماهواره «کوثر» و «هدهد» رونمایی شد/ میانگین سنی تیم سازنده ۲۶ سال

نمونه پروازی ماهواره «کوثر» و «هدهد» رونمایی شد  میانگین سنی تیم سازنده ۲۶ سال
نمونه پروازی و آماده پرتاب ماهواره سنجشی «کوثر» و ماهواره «هدهد» در مراسم پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت الله رئیسی رونمایی شد که میانگین سنی تیم سازنده این ماهواره ۲۶ سال است.
کد خبر : 916063
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز مراسم پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در شکوفایی صنعت فضایی با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران و جمعی از فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

در این مراسم نمونه پروازی و آماده پرتاب ماهواره سنجشی «کوثر» و ماهواره «هدهد» به صورت پخش زنده از اتاق تمیز، رونمایی شد. این دو ماهواره، ماهواره‌های بخش خصوصی دانش‌بنیان هستند که قرار است پاییز ۱۴۰۳ با پرتابگر روسیه به فضا پرتاب شوند.

ماهواره «کوثر» ساخت محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، یک ماهواره سنجشی با وضوح ۳.۴۵ متر است که قرار است به ارتفاع ۵۰۰کیلومتری در مدار لئو پرتاب شود؛ تصاویر دریافت‌شده از این ماهواره برای کاربردهای کشاورزی، نقشه‌برداری و حدنگاری مناسب است و عمر مداری این ماهواره ۲ساله خواهد بود.

ماهواره «هدهد» یک ماهواره کیوب‌ست است که دارای دو ماموریت امکان‌سنجی بستر فضایی برای ناوبری و موقعیت‌یابی و ایجاد بستر تبادل پیام اختصاصی در قالب اینترنت اشیاء است که برای آنتن‌دهی و پوشش‌دهی مناطق صعب‌العبور کاربرد دارد.

در همین راستا محمد احسان خرامید مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«رونمایی از نمونه پروازی و آماده پرتاب ماهواره سنجشی «کوثر» و ماهواره «هدهد» در مراسم پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت الله رئیسی، وضوح تصاویر ماهواره کوثر ۳.۴۵متر و برای کاربردهای کشاورزی، نقشه‌برداری و حدنگاری مناسب است. عمر مداری این ماهواره ۲ سال خواهد بود. میانگین سنی تیم سازنده این ماهواره ۲۶ سال است.»
رونمایی از نمونه پروازی ماهواره «کوثر» و «هدهد»/ میانگین سنی تیم سازنده ۲۶ سال است

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته