دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نما حالت‌های طبیعی چهره را یاد گرفت

ربات انسان‌نما حالت‌های طبیعی چهره را یاد گرفت
شرکت چینی ربات‌هایی انسان‌نما با حرکات تقویت‌شده صورت را توسعه داده است که در تقلید حرکات انسان و ایجاد حالت‌های احساسی چهره توانایی پیشرفته دارند.
کد خبر : 916474

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت چینی اکس روباتز (Ex-Robots)، ربات‌های انسان‌نمای خود را با تمرکز بر تقویت حالات چهره و احساسات توسعه داده است.

مدیر اجرایی این شرکت، لی بویانگ (Li Boyang)، ضمن تأکید بر پیچیدگی ربات‌های انسان‌نما گفت: «ما تیم‌های نرم‌افزاری و الگوریتم خود را داریم. بسیاری از مدل‌ها و الگوریتم‌های اساسی وجود دارند که معمولاً منبع باز هستند و همه از آنها استفاده می‌کنند. با این حال، بیشتر تمرکز ما بر چگونگی فعال کردن هوش مصنوعی برای تشخیص و بیان عبارات و احساسات است.»

این ربات‌های انسان‌نما تا گردن مجهز به ماسک‌های سیلیکونی هستند که حالت‌های چهره و احساسات را بهبود می‌بخشد. مهندسان این کارخانه همچنان در تلاش هستند توانایی ربات‌ها در تقلید حرکات انسان را با تأکید ویژه بر بیان احساسات بهبود ببخشند. این ربات‌ها با نرم‌افزار و الگوریتم‌های اختصاصی ساخته شده‌اند که آنها را از مدل‌ها و الگوریتم‌های متن‌باز متمایز می‌کند.

لی گفت: «ما در حال آماده‌سازی یک مدل پایه هستیم که چندوجهی است و می‌تواند ابراز احساسات کند، محیط اطراف را درک کند و حالت‌های طبیعی چهره را ایجاد کند.»

وی افزود: در آینده، ربات‌های انسان‌نما نقش مهمی در صنعت درمان و آموزش خواهند داشت و در حال حاضر، در زمینه غربالگری اولیه برای اختلالات عاطفی و روانی مفید هستند.

بنابر اعلام شرکت اکس-روباتز تولید یک ربات انسان‌نما از دو هفته تا یک ماه زمان می‌برد و قیمت آن بین ۱.۵ میلیون یوآن (۲۰۷ هزار دلار) تا ۲ میلیون یوآن متغیر است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته