دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زنده تماشا کنید؛

جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی در خارج از جو زمین

جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی در خارج از جو زمین
امروز فضانوردان ناسا در طول راهپیمایی فضایی ایستگاه مداری نمونه‌های میکروبی را جمع‌آوری می‌کنند تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
کد خبر : 916905

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، فضانوردان ناسا امروز به خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌روند تا نمونه‌های میکروبی خارج از جو زمین را جمع‌آوری کنند.

تریسی کالدول دایسون و متیو دومینیک، فضانوردانی هستند که پیاده‌روی فضایی یا فعالیت خارج از ایستگاه (EVA) را انجام می‌دهند؛ این اقدام قرار است از ساعت ۸ صبح به وقت منطقه شرقی، برابر با ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران شروع شود و حدود ساعت ۲۲:۰۰ به پایان برسد.

علاقه‌مندان می‌توانند این ماموریت را به صورت زنده در وبسایت ایستگاه فضایی بین‌المللی و وبسایت رسمی ناسا تماشا کنند؛ پوشش زنده از هم‌اکنون آغاز شده و روند قبل از آغاز را نشان می‌دهد.

فضانوردان در طول راهپیمایی فضایی یک قطعه معیوب از تجهیزات ارتباطی موسوم به گروه فرکانس رادیویی را بازیابی کنند.

دایسون قسمت بیرونی ایستگاه فضایی را نیز برای جمع‌آوری نمونه‌ها برای مطالعه میکروارگانیسم‌ها در محیط‌های با ریزگرانش شدید جمع‌آوری می‌کند.

معاون مدیر برنامه ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی در جریان یک نشست خبری که پیش از راهپیمایی فضایی برگزار شد، توضیح داد: گروهی از دانشمندان هستند که به جمع‌اوری میکروبی بسیار علاقه مندند؛ به عنوان مثال، برای رفتن به مریخ و درک آنچه ممکن است با خود به سطح مریخ حمل کنیم و کشف تصادفی چیزی در سطح مریخ که در واقع از ما آمده است، این داده‌ها ضروری است.

این ماموریت فضایی، به عنوان یکی از بخش‌های مطالعاتی ویروس شناسی فضایی آغاز شده و هدف آن این است که مشخص شود که این میکروب‌ها در محیط فضایی چگونه رفتار می‌کنند و چگونه می‌توانند بر سلامت فضانوردان تأثیر بگذارند.

اعضای تیم فضانوردان، با استفاده از دستگاه‌های خاص، نمونه‌های میکروبی مختلفی از هوا و سطوح مختلف در ایستگاه فضایی را جمع آوری و آنها را به پایگاه زمینی ارسال می‌کنند تا تحلیل شوند.

این تحقیقات می‌تواند کمک کند تا بهترین راه حل‌های بهداشتی برای فضانوردان به کار گرفته شود و این یک گام مهم در جهت حفظ ایمنی و سلامت آنهاست.

بنابراین، انجام این ماموریت‌های علمی و جمع آوری نمونه‌های میکروبی، به پژوهشگران کمک می‌کند تا بهترین شرایط برای فضانوردان در فضا فراهم شود و به درک بهتری از زندگی در شرایط خارج از زمین برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته