دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی در اپل ادغام شد

هوش مصنوعی در اپل ادغام شد
شرکت اپل از استراتژی جدید هوش مصنوعی خود که مدت‌ها پیش قرار بود به کار بگیرد، رونمایی کرد.
کد خبر : 916418

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، فناوری هوش مصنوعی اپل با عنوان اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence) در مجموعه‌ای از برنامه‌ها از جمله «سیری» ادغام می‌شود و چت‌بات چت جی‌پی‌تی را به دستگاه‌های هوشمند اپل اضافه می‌کند.

رونمایی از این فناوری در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل انجام شد و مدیران اجرایی از جمله تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل شرکت، توضیح دادند که چگونه دستیار صوتی سیری می‌تواند با پیام‌ها، ایمیل‌ها و همچنین برنامه‌های طرف سوم تعامل داشته باشد. از این به بعد سیری می‌تواند متن ایمیل بنویسد و لحن صدا را متناسب با موقعیت تغییر دهد.

تمرکز بیشتر بر حریم خصوصی و امنیت داده‌ها

سازنده گوشی‌های آیفون که به تمرکز بر ایمنی کاربر شهرت دارد، همچنین اعلام کرد که قصد دارد حریم خصوصی را به «مهم‌ترین بخش» و یژگی‌های خود تبدیل کند تا تمایز خود را با رقیبانی، چون مایکروسافت و گوگل بیشتر کند. اپل برخلاف رقیبان خود که تمرکز کار بر سازمان قرار می‌دهند، به این سمت پیش می‌رود که با اقداماتش بیش از ۱ میلیارد کاربر خود را در مورد نیاز به فناوری‌های نوظهورمتقاعد کند.

برای افزایش هوشمندی سیری، اپل همچنین قصد دارد از ترکیبی از پردازش روی دستگاه و رایانش ابری استفاده کند. این بدان معناست که ویژگی‌های جدید سیری تنها در جدیدترین مدل‌های آیفون و مدل‌های آینده در دسترس خواهند بود. اپل می‌گوید این رویکرد محافظت بهتری از حریم خصوصی ارائه می‌دهد.

افت ارزش سهام اپل

اما این خبر در منطقه وال استریت دستاورد درخشانی برای اپل نداشت و به کاهش ۲ درصدی سهام این شرکت در بورس نیویورک منجر شد. به نظر می‌رسد بازار سرمایه آمریکا انتظار ویژگی‌های درخشان‌تری برای رقابت این کمپانی با رقیبان را داشته است. سهام اپل در ماه گذشته میلادی ۱۳ درصد رشد کرده بود.

انتقاد تحلیلگران

یک تحلیلگر شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی فارستر (Forrester) در این خصوص گفت: «در این رونمایی هیچ چیزی که برند را به سمت مسیر مورد انتظار ببرد دیده نمی‌شود. هوش مصنوعی اپل واقعاً کاربران خود را با کار‌های کوچک ولی معنی‌دار خوشحال می‌کند، اما این شرکت را در سطحی بالاتر از همتایان خود قرار نمی‌دهد.»

نگرانی کاربران از نقض حریم خصوصی

اپل در حال برنامه‌ریزی برای قدرتمندتر کردن سیری است تا بتواند بهتر به کاربران کمک کند و به همین دلیل توانایی‌های چت جی‌پی‌تی را به این برنامه افزوده است، اما در عین حال برخی از کاربران آیفون نگران هستند که با اضافه شدن این فناوری، حریم خصوصی آنها نقض شود. 

مخالفت ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، گفته است که اگر دستگاه‌های اپل را با این فناوری جدید ادغام کنند، استفاده آنها در شرکتش ممنوع خواهد شد. این در حالی است که اپل قول داده حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار می‌دهد و در هنگام استفاده از این ویژگی جدید، اطلاعات کاربر ذخیره نمی‌شود.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته