دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویداد چالش معاملات الگوریتمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آبان‌ماه برگزار می‌شود

رویداد چالش معاملات الگوریتمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آبان‌ماه برگزار می‌شود
دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه احتمالا دور دوم رویداد چالش معاملات الگوریتمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آبان سال جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد بهانه‌ای است که بتوانیم این تفکر را میان فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سرمایه و معاملات اشاعه دهیم.
کد خبر : 920013

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی  محدث خراسانی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  و دبیر رویداد، در مراسم اختتامیه رویداد چالش معاملات الگوریتمی دانشگاه  صنعتی امیرکبیر با قرائت شعری از حافظ گفت: کسی که اهل معامله هست، با توجه به فراز و نشیب‌های روزگار می‌تواند تصمیم بگیرد.

 محدث با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد چالشی  یادآور شد: برای این منظور یک گروه تحقیقاتی معاملات الگوریتمی، فین تک و سرمایه گذاری متشکل از فارغ التحصیلان و دانشجویان دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری ایجاد کردیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در یکی از جلسات این کارگروه مطرح شد که شیوه الگوریتمیک که پیام جدی انقلاب چهارم صنعتی است، در حوزه‌های سرمایه و داد و ستد باید جایگاهی مهم داشته باشد و برای اشاعه این تفکر اقدام به طراحی یک دوره‌های آموزشی کردیم و از طراحی دوره آموزشی به برگزاری این رویداد رسیدیم که ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احتمالا دور دوم رویداد چالش معاملات الگوریتمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آبان سال جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد بهانه‌ای است که بتوانیم این تفکر را میان فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سرمایه و معاملات اشاعه دهیم.

 محدث با اشاره به سابقه برگزاری چنین رویدادی در دنیا گفت: عامل اصلی برگزاری این رویداد آن سوال بود که اگر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و دیجیتالایز کردن داده‌ها و اطلاعات در همه زمینه‌ها خصوصا خدمات می‌تواند اثر بخش باشد و منجر به نتایج مثبت می‌شود، چرا این فناوری در حوزه‌های مرتبط با سرمایه کار کرد موثری نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قرار بود این رویداد در خرداد برگزار شود که در ان صورت مشارکت بیشتری داشتیم ولی در همین شرایط اغاز تعطیلی هم ۱۴۰ نفر در آن شرکت کردند.

محدث ادامه داد: همچنین ما پلتفرمی را پیاده سازی کردیم که در آن یک سیستم بررسی و تحلیل به نام "جاج " پیش بینی شده که آلگوریتم‌ها را دریافت می‌کند و بر اساس ارزیابی‌ها، الگوریتم‌ها را منطبق با شاخص‌هایی که پیش بینی شده مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته وی خروجی این پلتفرم رتبه بندی الگوریتم‌ها است و با استفاده از این پلتفرم می‌توانیم تشخیص دهیم که الگوریتم‌ها چه مقدار کارایی دارد و روی داده‌های تست چقدر موثر است.

محدث یادآور شد: شرکت کنندگان یک ماه فرصت داشتند تا با این پلتفرم کار کنند و آلگوریتم‌های خود را بارگذاری و بهبود بخشند و در نهایت در ۳ زمینه مختلف که نشانگر ریسک‌های متفاوت بود، الگوریتم‌ها رده بندی شدند و برترین‌های این دوره مشخص شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته