دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا؛

ناظم بکائی: دانشگاه‌ها راهی جز حرکت در مسیر هوش مصنوعی ندارند

ناظم بکائی: دانشگاه‌ها راهی جز حرکت در مسیر هوش مصنوعی ندارند
رئیس دانشگاه الزهرا هوش مصنوعی را یک حوزه بین رشته‌ای دانست که  پیشرفت آن پتانسیلی برای تحول در قسمت‌های مختلف است و ادامه داد: هوش مصنوعی تحولی دیجیتال در آموزش عالی است و  دانشگاه‌ها ناگزیر به حرکت به سمت آن هستند؛ چرا که دانشگاه دیجیتال مبتنی بر نظام مدیریتی است و یادگیری در زیست بوم دیجیتال مورد توجه قرار می‌دهد.
کد خبر : 920122

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳) با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان دانشگاهی و فناوری در سالن همایش‌های دانش الزهرا (س) برگزار شد.

زهرا ناظم‌بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در این همایش اظهار کرد: فناوری اطلاعات ابزاری تاثیرگذار برای ارتقای تحول دیجیتال در آموزش عالی با هدف ارائه آسان محتوای آموزشی و افزایش اثربخشی آموزشی و  بهبود فرایند‌های آن است.

ناظم بکائی اظهار کرد: در فرآیند تحول دیجیتال  روند‌های هوش مصنوعی، بازی وار سازی، اینترنت اشیا به عنوان قلب صنعتی چهارم مطرح است؛ دانشی پیچیده که حوزه‌هایی، چون رباتیک، شبکه‌های عصبی، و سیتم‌های چند عاملی را شامل می‌شود.

وی هوش مصنوعی را یک حوزه بین رشته‌ای دانست که  پیشرفت آن پتانسیلی برای تحول در قسمت‌های مختلف است و ادامه داد: هوش مصنوعی تحولی دیجیتال در آموزش عالی است و  دانشگاه‌ها ناگزیر به حرکت به سمت آن هستند؛ چرا که دانشگاه دیجیتال مبتنی بر نظام مدیریتی است و یادگیری در زیست بوم دیجیتال مورد توجه قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه الزهرا چالش جهانی از سال ۲۰۲۰ را در حوزه فناوری اطلاعات ذکر کرد و ادامه داد: امید است مباحث این همایش به همراه آینده پژوهشی در آموزش عالی کشور، بتواند به اجرایی شدن پروژه‌های دولت هوشمند کمک کند و پاسخ مناسبی به ویژه در حوزه تحول دیجیتال آموزش عالی ارائه شود.

وی تاکید کرد: این فناوری با ارائه راهکار‌های مناسب، می‌تواند مدل‌های جدیدی از  بانوی تراز جهانی جمهور اسلامی ایران را به جهانیان معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته