دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه مراسم نکوداشت ۱۷۵۷ سال آموزش عالی در ایران؛

مقیمی: ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در همه رتبه‌های بین‌المللی/ باید جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشیم

مقیمی: ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در همه رتبه‌های بین‌المللی  باید جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشیم
رئیس دانشگاه تهران گفت: جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌های بین‌اللملی در دوره اخیر مدیریت رشد بسیار خوبی داشته است، تقریبا جایگاه دانشگاه تهران در همه رتبه‌های بین المللی ارتقا پیدا کرده است، ولی هنوز با مطلوبیات فاصله داریم و معتقد هستیم که باید جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیریم.
کد خبر : 920246

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه مراسم نکوداشت ۱۷۵۷ سال آموزش عالی در ایران که هم اکنون در مصلی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق ماموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه تهران سپرد و با توجه به مصوبه‌ای که کمیسیون مجمع عمومی یونسکو در سال ۲۰۱۷ میلادی تصویب کرد، ایران به عنوان پایه گذار سنت آموزش عالی در جهان شناخته‌شد.

وی افزود: دانشگاه جندی‌شاپور با ۱۷۵۰ سال در سال ۲۰۱۷ به عنوان قدیمی ترین نهاد علم دنیا شناخته شد. این بسیار برای ما ایرانیان باعث فخر و مباهات است. امروز همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران شاهد برگزاری نکوداشت ۱۷۵۷‌امین سال پایه گذاری سنت آموزش عالی در ایران هستیم و میهمانان عالی رتبه، سفرای مختلف و روسای دانشگاه‌های جهان در این مراسم حضور دارند تا بتوانیم جشن با شکوهی را بابت این افتخار ملی و بین‌المللی که کسب کردیم در معرفی تمدن بزرگ ایرانی که با ورود اسلام عزیز تمدن ایرانی اسلامی بسیار غنی در دنیا داریم به نمایش بگذاریم.

رئیس دانشگاه تهران درباره برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه و درخشش علم و دانش ایرانی گفت: برنامه راهبردی ۴ ساله‌ای را ترسیم کرده‌ایم که در آن به ۲ حوزه زیرساختی و نرم افزاری توجه ویژه داشته‌ایم که برای رسیدن به این جایگاه باید دانشگاه کارآفرین را دستور کار قرار دهیم؛ بنابراین در تمام زمینه‌ها تلاش می‌کنیم ماموریت‌ها و اهداف خود را مبتنی بر مفروضات دانشگاه کارآفرین ماموریت‌ها به ثمر برسانیم.   

مقیمی تاکید کرد: دانشمندان و علما و وزرا محور تمدنی ایران بودند و مردم میهن دوست ما مفاخر علمی دانشمندان را در صدر نشانده‌اند و نمونه آن‌ها در مباحث علمی از ادبیات تا مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و ... قابل در جهان رویت است، این روزنه‌هایی که برای ورود به عرصه جهانی از سوی دانشمندان شاهد هستیم نوید بخش تحقق بشارتی است که رسول  اکرم (ص) داده است، ان‌شاءالله ایرانیان به قله‌های رفیع علم دست پیدا خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: وقتی یک ایرانی به قله علمی دست پیدا کند، داشته‌های خود را در خدمت تمدن بشری و رفاه و آسایش و صلح قرار می‌دهد که قصد داریم آن را به نمایش بگذاریم.

مقیمی در پایان درباره جایگاه دانشگاه تهران گفت: جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌های بین‌اللملی در دوره اخیر مدیریت رشد بسیار خوبی داشته است،  تقریبا جایگاه دانشگاه تهران در همه رتبه‌های بین المللی ارتقا پیدا کرده است، ولی هنوز با مطلوبیات فاصله داریم و معتقد هستیم که باید جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته