دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض دانشجویان هندی به ارتباط دانشگاه با تل آویو

اعتراض دانشجویان هندی به ارتباط دانشگاه با تل آویو
گروهی از دانشجویان دانشگاه آشوکا هند در مراسمی مشارکت این دانشگاه با دانشگاه تل‌آویو را در بحبوحه درگیری‌های جاری اسرائیل و فلسطین به چالش کشیدند.
کد خبر : 920099

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروهی از دانشجویان دانشگاه آشوکا هند در طی مراسمی مشارکت این دانشگاه با دانشگاه تل‌آویو را در بحبوحه درگیری‌های جاری اسرائیل و فلسطین به چالش کشیدند.

تظاهرکنندگان با پوشیدن لباس‌های عربی و نمایش پلاکاردهایی به منظور طرفداری از فلسطین، نارضایتی خود را از تداوم ارتباط دانشگاه آشوکا با نهاد اسرائیلی ابراز کردند.

دانشجویان در یک بیانیه از مقامات دانشگاه درخواست کردند که همه همکاری‌های علمی و پژوهشی خود با تل‌آویو را فورا به حالت تعلیق درآورد و از انعقاد هرگونه توافق‌نامه جدید با آنها خودداری کند.

با این حال، مقامات دانشگاه این درخواست را رد کرد و یک ماه بعد تظاهرات در روز فارغ التحصیلی برگزار شد.

دانشگاه آشوکا در بیانیه‌ای گفت: دانشگاه آشوکا به اصل آزادی بیان متعهد است و به محدود کردن این آزادی برای هیچ فرد یا گروهی که بخشی از جامعه ما است اعتقادی ندارد. با این حال، دیدگاه‌های هیچ فرد یا گروهی در دانشگاه آشوکا نمایانگر دیدگاه‌های دانشگاه نیست. اشوکا بر اساس اصل بی‌طرفی نهادی و مطابق با بهترین کنوانسیون‌های جهانی عمل می‌کند. از این رو، دانشگاه هیچ موضع سیاسی نمی‌گیرد و این مواضع را در روابط و مشارکت‌های موجود اعمال نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند اسرائیل غزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته