دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری؛

امروز ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان می‌شود/ رونمایی از کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران

امروز ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان می‌شود  رونمایی از کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با بیان اینکه کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران رونمایی می‌شود، گفت: امروز ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان داده می‌شود.
کد خبر : 920084

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز که امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۳ پیش از ظهر در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: وقتی در این نقطه قرار می‌گیریم بزرگی و عزت کاری که شما عزیزان خیرین در تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین انجام داده‌اید، کاملا قابل مشاهده است و این اعداد گوشه‌ای از کمک‌های شما عزیزان است.

وی افزود: بسیاری از این توفیقات در زمینه علمی در سراسر کشور و در جهان همه از مدارسی است که توسط شما خیرین ساخته شده است و دانش‌آموزان در فضایی استاندارد و ایمن درس خواندند. اگر ایران عزیزمان را بخواهیم آباد کنیم راه آن از مدرسه است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با گرامی‌داشت یاد شهید جمهور، ابراز کرد: ایشان کسی بود که در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ وضعیت فضاهای آموزشی را به‌صورت مستمر پیگیری می‌کردند و هزار میلیارد تومان را برای مدرسه‌سازی و آموزش و پرورش اختصاص دادند.

خان‌محمدی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تعهدات خیران در ردیف ملی، عنوان کرد: پیگیری پروژه‌های خیرین از دستورات صریح ایشان بود که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور ادامه داد: ۳۲ هزار کلاس درسی که توسط خیرین و مصوبات سفر ساخته شد. اولین مصوبات سفر شهید جمهور قرار دادن یک عدد برای تکمیل پروژه‌های خیرین بود و نشان از درک عمیق ایشان برای امر مدرسه‌سازی تلقی می‌شود.

وی افزود: امروز این جلسه جامعه خیرین مدرسه‌ساز میزبان شماست و از همه مجامع خیرین مدرسه‌ساز که کم‌تر از ۴۰ روز  به‌طور فشرده همایش خیرین استانی را با تنوع بسیار بالا برگزار کردند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور خاطرنشان کرد: ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان خواهد شد که نیمی از باران مهربانی شما خیرین است.

خان‌محمدی ادامه داد: پروژه‌ها در هفته آخر شهیور و در دهه فجر تحویل داده می‌شود؛ اما به واسطه زحمات شهید جمهور این کار را امروز انجام دادیم.

وی ابراز کرد: امروز کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران رونمایی می‌شود و ۳۱۳ نفر از مفاخر بزرگ در مدرسه‌سازی تقدیر خواهد شد. بسیاری از اولین‌ها را در این دوره تجربه کردیم.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور ادامه داد: ۳۲ هزار کلاس درس عدد غیرقابل باور خواهد بود و بسیاری از طرح‌ها به دلیل فشردگی قیچی زده نشد و این حجم از مدرسه‌سازی شائبه ایجاد می‌کند. در طول برنامه هفتم یک میلیون نفر دانش‌آموز به عبارتی سالی ۲۰۰ هزار نفر غیر از اتباع اضافه خواهد شد.

خان‌محمدی ادامه داد: برای اولین بار اطلسی در اختیار خیرین قرار دادیم و خیرین هر جا بازدید و چالشی دارند می‌توانند تراکم رشد جمعیت دانش‌آموزی تشخیص دهند ضریب دقت خیرین را افزایش داده است و هر روز این اطلس هوشمند‌تر می‌شود تا ما در مکان‌هایی که تا بیست سال آینده ترکیب جمعیتی تغییر نمی‌کند مدارسی بسازیم که دانش‌آموزان استفاده کنند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور  عنوان کرد: دو کارگروه؛ یک کارگروه ویژه با حضور ۵ معاون وزیر در وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی به امور و حمایت خیرین تشکیل شد.

وی ادامه داد: کارگروه دیگری در نهاد توسط رئیس‌جمهور شهید برای رسیدگی به امورات خیرین تشکیل شد. احکام ویژه‌ای در برنامه هفتم از جمله ۲۰ حکم برای ارتقای مدرسه‌سازی و خیرین تصویب شد و آیین‌نامه‌های اجرایی آن صادر خواهد شد تا رونق مدرسه‌سازی را بیشتر کنیم.

خان‌محمدی افزود: در برنامه ششم محلی از صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفته شد که با حضور شهید جمهور از آن محل  ۱۰۰ میلیون دلار برای امر مدرسه‌سازی تخصیص پیدا کرد. این جهشی که می‌بینید از این مکان‌هاست.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور عنوان کرد: در سفرهای استانی در ازدحام پروژه‌های بزرگ سد، نیروگاه و مدرسه‌سازی در اولویت بود. ایشان در مناطق ۱۷ و ۱۸ بازدید میدانی داشتند متوجه شدند که  مدارس دو شیفت یکی از معضلات است و مصوب شد که در آن مناطق ۱۰ مدرسه در کم تر از یک سال ساخته شود و به‌زودی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش تعهدات خیرین ۳۰۰ درصد، اظهار کرد: زمانی که گفتیم قرار است تعهدات خیرین به ۸ هزار میلیارد برسیم فکر می‌کردیم که این عددد بزرگی است؛ اما در حال حاضر  تعهدات ثبت‌شده ۱۲ هزار میلیارد تومان خیرین است.

خان‌محمدی ادامه داد: ۳۰۰ درصد تعهدات ما در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، کارخانه‌ها، موسسات، نفت، بانک‌ها و نهاد برای امر مدرسه‌سازی رشد پیدا کرد و  کنار هم آمدند.

وی با اشاره به مشارکت خیرین، عنوان کرد: ۷۰ هزار کلاس درس شاداب‌سازی و بهسازی شد و دانش‌آموزان ذوق‌زده شدند از  اینکه در کلاس‌های جدید قرار گرفتند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور عنوان کرد: در این دوره استانداران به عنوان ضلع چهارم این جریان مدرسه‌سازی حضور پیدا کردند و خیرین را یاری رساندند. سهم ۱۵ درصدی از اعتبارات استانی اتفاق خوبی است. ۲۳ هزار کلاس درس در طرح شهید عرب تعمیر و استاندارسازی شد و سامانه سرمایشی و گرمایشی انجام شد.

خان محمدی خاطرنشان کرد: طرح شهید پناهی؛ ساماندهی مدارس کانکسی آغاز شد و در طول این سال‌ها اتفاقی از جنس آتش‌‌سوزی نداشتیم. مهر امسال ساماندهی مدارس کانکسی بالای ده دانش‌آموز را جشن بگیریم.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور ادامه داد: در چند استان نسبت به خیرین عقب هستیم و کم‌تر از دو سال ما به این تعهدات عمل خواهیم کرد. پروژه‌های مهم با ترکیب جمعیتی بسیار بالا در اولویت قرار داده می‌شوند.

وی افزود: در طرح مدرسه‌یاری تجهیز هنرستان‌ها، آموزش معلمین و مدارس و مشکلات معلمان از کارهای بزرگی بود که انجام شد.

در زمینه اماکن ورزشی بهداشت و سلامت دانش‌آموزان کارهای بزرگی انجام شد. همچنین ۱۷ میلیون متر مربع ایزوگام و آسفالت شد. این مسیر، مسیر دانایی، پیشرفت و رسیدن به قله‌هاست و از پشت میز و صندلی‌های دانش‌آموزان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته