دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نجات مفهوم حکمرانی در سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی

نجات مفهوم حکمرانی در سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی
رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماموریت این همایش نجات مفهوم حکمرانی است و برخی از سیاستمداران از یک زاویه مفهوم حکمرانی را به کار می‌برند و این موضوع یکی از نگرانی‌هاست.
کد خبر : 920292

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، میثم چگین، رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن  دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی که امروز پیش از ظهر در سازمان مرکز ی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سومین سال است که این همایش برگزا شده است.

وی با بیان اینکه همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی با ۱۳ کمیسیون در ۱۳ واحد برگزار شد، ادامه داد: حجم مقالات در سال اول برگزاری همایش بیش از هزار و دویست بود.

چگینی با بیان اینکه فعالیتی که واحدهای برگزارکننده داشتند از طرف واحدهای دانشگاهی مطرح شد، اظهار کرد: با استقبال اساتید روبرو شدیم، فقط علوم انسانی نیست که با مباحث حکمت ارتباط دارد.

دبیر علمی همایش علوم، حکمت و حکمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علوم تبیینی به همایش اضافه شد و علوم و حکمت اسلامی نامیده شد.

وی افرود: در سال دوم واحدها به کمیسیون تبدیل شدند و خود آن یک همایش ملی و مستقل نامیده شد.

چگینی با بیان اینکه از علوم به حکمت رسیدیم، اظهار کرد: حکمت یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای پیاده‌سازی عرصه حکمرانی است. باید به‌صورت طبیعی از علوم به حکمت و از حکمت به حکمرانی برسیم.

رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ماموریت این همایش نجات مفهوم حکمرانی است و برخی از سیاستمداران از یک زاویه مفهوم حکمرانی را به کار می‌برند و این موضوع یکی از نگرانی‌هاست.

وی با بیان اینکه مفهوم حکمرانی از ریل خود نباید خارج شود، اظهار کرد: در همایش‌های مختلف مفهوم گفتمان‌سازی در عرصه حکمرانی اتفاق افتاده است و درصدد هستیم با مدل جدیدتری این همایش را برگزار کنیم.

دبیر علمی همایش علوم، حکمت و حکمرانی ادامه داد: این همایش تاکنون به شکل سنتی برگزار شده است؛ اما این نوع برگزاری مسائل بسیار زیادی از جمله جمع کردن جمعیت دارد.

چگینی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم این همایش را به شکل رویداد جدیدتری و کارگاه‌ها برگزار کنیم؛ همچنین تشکر می‌کنم از کسانی که ما را در این ۸ همایش همراهی کردند. همچنین در اختتامیه از  ۸ مقاله برگزیده تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته