دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا؛

رئیس ایرانداک: جلسات دفاع دانشجویان از این پس پخش عمومی می‌شود/ عرضه نرم‌افزار موبایلی ایرانداک تا هفته آینده

رئیس ایرانداک: جلسات دفاع دانشجویان از این پس پخش عمومی می‌شود  عرضه نرم‌افزار موبایلی ایرانداک تا هفته آینده
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: برای مردمی سازی و ترویج پایان نامه نویسی با شبکه چهار صدا و سیما رویدادی را برگزار کردیم که بر اساس آن جلسات دفاعی دانشجویان پخش عمومی می‌شود.
کد خبر : 920083

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳) با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان دانشگاهی و فناوری در سالن همایش‌های دانش الزهرا (س) برگزار شد.

محمد حسن زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در این همایش اظهار کرد: موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در ۱۰ دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی شده‌ایم.

وی افزود: برای مردمی سازی و ترویج پایان‌نامه‌نویسی با شبکه چهار صدا و سیما رویدادی را برگزار کردیم که بر اساس آن جلسات دفاعی دانشجویان پخش عمومی می‌شود.

حسن زاده با اشاره به آزمایشگاه روبوداک این سازمان گفت: در حال تسری دادن خدمات این آزمایشگاه رباتیکی به سامانه‌های متصل به ایرانداک هستیم.

وی با اشاره به چالش‌های حکمرانی فناوری اطلاعاتی گفت: شامل چالش‌های بیرونی و امنیت یکپارچه داده‌ها در این حوزه هستیم که برای رفع چالش‌ها تدابیری، چون تمرکز و تقویت توانمندی ها، سیاست جبران خدمت، جایگزینی راه حل ها، ایجاد ارتباط بین پژوهش و توسعه فناوری و ایجاد تعادل بین درون سپاری و برون سپاری اتخاذ شده است.

حسن زاده از برگزاری اولین المپیاد معما‌های ریاضی و منطقی در این سازمان خبر داد و گفت: همچنین، دبیرخانه شهرهوشمند ایران در این سازمان مستقر شده است، علاوه بر این‌ها برگزاری پنجمین کنفرانس هوشمندسازی در آبان و برگزاری مراسم اعطای هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات را دستور کار داریم.  

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: نرم‌افزار موبایلی ایرانداک تا هفته آینده وارد بازار می‌شود و امیدوار هستیم میلیون‌ها نفر آن را نصب کنند.

وی بیان کرد: حکمرانی فناوری اطلاعات اکر مورد توجه قرار نگیرند سازمان‌ها نمی‌توانند خود را با انقلاب صنعتی چهارم همگام کنند، ایرانداک تلاش می‌کند تا در کنار شما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته