دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه آیین نکوداشت ۱۷۵۷ سال آموزش عالی در ایران؛

زلفی‌گل: زیست بوم علم و فناوری در ایران به بلوغ کامل رسیده است

زلفی‌گل: زیست بوم علم و فناوری در ایران  به بلوغ کامل رسیده است
وزیر علوم با بیان اینکه زیست بوم علم و فناوری در ایران به بلوغ کامل رسیده است، گفت: زمانی فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می گرفتیم الان دکتری، پسا دکتری و غیره در دانشگاه های ما دایر شده است.
کد خبر : 920238

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل در آیین ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران که در مصلی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: کشور عزیز ما ایران دارای سابقه تمدنی خاصی است، حدود ۱۷قرن پیش دانشگاه به نام جندی‌شاپور در ایران تأسیس شد؛ بنابراین فرایند توسعه دانشگاه در کشور ما طولانی و دارای فرازوفرودهای مختلفی است که پس از آن دارالفنون تأسیس شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از تأسیس دارالفنون در کشور، در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران تأسیس می‌شود که امروزه نماد آموزش عالی است.

وزیر علوم بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که موجب شده است، جندی‌شاپور قدیمی‌ترین دانشگاه برای ایران متمدن باشد دانش‌پذیری فرهنگ ایرانی است، به‌طوری‌که امروزه هر خانواده‌ای آرزوی این را دارد که فرزندانشان تحصیلات عالی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با تأسیس دانشگاه تهران زمینه‌ای برای تأسیس سایر دانشگاه‌ها مهیا کرده است؛ امروزه در شرایطی قرار داریم که از دانشگاه‌های آموزش محور و پژوهشی محور عبور کردیم به دانشگاه‌های مهارت محور رسیدیم و پارک‌های علم و فناوری در آن تأسیس شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه امروزه زیست‌بوم علم و فناوری در کشور ما شکل گرفته است، افزود: در این زیست‌بوم بازیگران مختلف در جورچین دانشگاهی حضور دارند. به‌طوری‌که زمانی فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می‌گرفتیم الان دکتری، پسا دکتری و ‌... در دانشگاه‌های ما شکل گرفته است. به گونه‌ای که زیست‌بوم علم و فناوری به بلوغ کامل رسیده است.

زلفی گل با بیان اینکه برای حفظ این میراث که از نیاکان ما به ارث رسیده است باید فرزندان صالحی باشیم تا آن را حفظ و تحویل نسل‌های دیگر بدهیم، افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فرزندان صالحی باشیم و ارثی که از تمدن علم، فناوری و نوآوری به ما رسیده را تحویل نسل‌های بعدی دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته