دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین: اقدامات آمریکا مانع توسعه سالم هوش مصنوعی می‌شود

چین: اقدامات آمریکا مانع توسعه سالم هوش مصنوعی می‌شود
نماینده چین در سازمان ملل، می‌گوید اقدام ایالات متحده در راستای محدود کردن سرمایه گذاری چین در حوزه هوش مصنوعی برای توسعه سالم فناوری هوش مصنوعی مفید نیست.
کد خبر : 920154

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آسیا فایننشیال، نماینده چین در سازمان ملل، می‌گوید اقدام ایالات متحده در راستای محدود کردن سرمایه گذاری چین در حوزه هوش مصنوعی برای توسعه سالم فناوری هوش مصنوعی مفید نیست.

فو کونگ، سفیر سازمان ملل متحد  گفت که این اقدام ایالات متحده در مورد حکومت جهانی تفرقه انگیز خواهد بود. او این اظهارات را پس از آن بیان کرد که مجمع عمومی ۱۹۳ عضو سازمان ملل با اجماع پیش نویس قطعنامه چینی را با هدف تقویت همکاری بین المللی در زمینه ظرفیت‌سازی هوش مصنوعی به تصویب رساند.

این قطعنامه که توسط ایالات متحده حمایت شد، از کشور‌های ثروتمند می‌خواهد که از کشور‌های در حال توسعه حمایت کنند تا فرصت‌های برابر برای استفاده و بهره مندی از هوش مصنوعی داشته باشند.

قطعنامه سازمان ملل از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که «یک محیط کسب‌وکار عادلانه، باز، فراگیر و بدون تبعیض را در سراسر چرخه حیات سیستم‌های هوش مصنوعی ایمن، مطمئن و قابل اعتماد فراهم و ترویج کند».

اظهارات نماینده چین در پی صدور پیش نویس قوانین ماه گذشته ایالات متحده برای ممنوعیت یا الزام سرمایه گذاری‌های خاص در هوش مصنوعی و سایر بخش‌های فناوری در چین است که می‌تواند امنیت ملی ایالات متحده را تهدید کند.

فو کونگ به خبرنگاران گفت: ما به شدت با این تحریم‌ها مخالفیم.

فو گفت که اقدامات ایالات متحده باعث ایجاد یک محیط تجاری فراگیر نمی‌شود و از واشنگتن خواست تا تصمیم خود را تغییر دهد.

ما معتقدیم که موضع یا تصمیم دولت ایالات متحده به خودی خود به توسعه سالم فناوری هوش مصنوعی کمک نمی‌کند و جهان را از نظر استاندارد‌ها و قوانین حاکم بر هوش مصنوعی تقسیم خواهد کرد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده قوانین پیشنهادی را پس از امضای فرمان اجرایی جو بایدن، به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای جلوگیری از کمک دانش آمریکایی به چینی‌ها برای توسعه فناوری پیشرفته و تسلط بر بازار‌های جهانی، منتشر کرد.

در همین حال، جزئیاتیدرباره قانون پیشنهادی دولت بایدن در مورد سرمایه گذاری‌های خارجی در چین منتشر شد.

دیویس پولک، یک شرکت حقوقی مستقر در نیویورک، گفت قانون پیشنهادی، الزامات اطلاع رسانی را برای سرمایه گذاری‌های شهروندان آمریکایی و نهاد‌های تحت کنترل آنها در شرکت‌های مستقر در چین یا متعلق به منافع چین ممنوع می‌کند؛ و فعالیت در حوزه  تراشه‌ها و میکروالکترونیک، فناوری‌های اطلاعات کوانتومی، به‌علاوه برخی از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را هدف قرار می‌دهد.

وزارت صنعت چین در بیانیه‌ای گفت که مقامات تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۵۰ استاندارد ملی و صنعتی جدید را توسعه خواهند داد. این هدف بخشی از دستورالعمل‌هایی است که این وزارتخانه در مورد استانداردسازی سیستم‌ها برای بخش هوش مصنوعی صادر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته