دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رصد ماهواره‌ها از خرابی‌های طوفان «بِرِیل» +فیلم

رصد ماهواره‌ها از خرابی‌های طوفان «بِرِیل» +فیلم
ماهواره‌های مستقر در مدار زمین طوفان موسوم به «بریل» را رصد و خرابی‌های ناشی از آن را به تصویر کشیده‌اند.
کد خبر : 920106

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، مرکز ملی طوفان ایالات متحده (NHC) اعلام کرد طوفان موسوم به «بریل» جزایر کارائیب را درنوردیده و تاکنون خساراتی برجای گذاشته است.

متخصصان با بررسی داده‌های به دست آمده از ماهواره‌های مستقر در جو زمین، باد‌های مخرب ناشی از آن را تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده‌اند که باراش‌های سیل آسا نیز به همراه داشت.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بِرِیل خسارات گسترده‌ای به منطقه وارد کرده است. بسیاری از خانه‌ها ویران شده، درختان از ریشه درآمده و خطوط برق قطع شده‌اند. در ادامه ویدئویی از تصاویر ماهواره‌ای این طوفان را مشاهده می‌کنید:

گفته می‌شود، این قوی‌ترین طوفانی است در اوایل سال جاری میلادی تاکنون رخ داده است.

مقامات گزارش داده‌اند، یک نفر در اثر این طوفان جان خود را از دست داده و هنوز ارزیابی خسارات و تعداد مجروحان تکمیل نشده است. این توفان به دلیل گرم‌شدن آب دریا‌ها قدرتمندتر شده است.

محققان بنابر تصاویر ماهواره‌ای گزارش داده‌اند که توفان بریل هم‌اکنون در حال حرکت به سمت دریای کارائیب است و انتظار می‌رود تا اواخر روز پنج‌شنبه به شبه جزیره یوکاتان مکزیک برسد.

مرکز ملی طوفان‌های آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: دولت فرانسه هشدار طوفان حاره‌ای برای مارتینیک، گوادولوپ، سن مارتن و سن بارتلمی صادر کرده است. سازمان هواشناسی فرانسه به نوبه خود در آخرین بولتن گوادولوپ و مارتینیک را در هشدار زرد طوفان قرار داد.

ماهواره «GOES-East» متعلق به «اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا» (NOAA) چندین بار در آخر هفته و در حالی که از نزدیک پیشرفت طوفان قدرتمند در اقیانوس اطلس را ردیابی می‌کرد، مناظر تقریباً لحظه‌ای از بریل را ضبط کرد. 

ویدئویی که از موقعیت ماهواره در فاصله حدود ۳۵۷۸۵ کیلومتری بالای خط استوای زمین گرفته شده طوفان را نشان می‌دهد که گروهی از جزایر در دریای کارائیب اقیانوس اطلس موسوم به جزایر بادگیر را در بر می‌گیرد که شامل گرانادا، سنت وینسنت، مارتینیک و جزایر کوچکی به نام گرنادین است.

تلاطم شدید و رعد و برق‌های مکرر طوفان نیز توسط نیروی هوایی ایالات متحده رصد و ثبت شده تا داده‌های مفیدی برای پیش بینی آب و هوا به مرکز ملی طوفان (NHC) ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته