دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سازمان ملل متحد اعلام کرد؛

پیشتازی چین در ثبت اختراعات هوش مصنوعی/ ۶ برابر بیشتر از آمریکا

پیشتازی چین در ثبت اختراعات هوش مصنوعی  ۶ برابر بیشتر از آمریکا
چین در اختراعات هوش مصنوعی مولد بسیار جلوتر از سایر کشور‌هاست و ۶ برابر بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود، ایالات متحده، اختراع ثبت کرده است.
کد خبر : 920426

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، چین در اختراعات هوش مصنوعی مولد مانند چت‌بات‌ها بسیار جلوتر از سایر کشور‌هاست و ۶ برابر بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود، ایالات متحده، اختراع ثبت کرده است.

به گفته سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) که برسیستم تشخیص اختراع‌ها کشور‌ها نظارت می‌کند، هوش مصنوعی مولد، که متن، تصاویر، کد‌های کامپیوتری و حتی موسیقی را از اطلاعات موجود تولید می‌کند، با بیش از ۵۰ هزار درخواست ثبت اختراع در دهه گذشته در حال انفجار است به طوری که یک چهارم آنها در سال ۲۰۲۳ ثبت شده‌ است.

کریستوفر هریسون، مدیر تجزیه و تحلیل پتنت سازمان جهانی مالکیت معنوی به خبرنگاران گفت: این یک منطقه پررونق است، منطقه‌ای که با سرعت فزاینده‌ای در حال رشد است و حتی از انتظار ما نیز بیشتر رشد کرده است.

سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت که بیش از ۳۸ هزار اختراع هوش مصنوعی مولد توسط چین بین سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۲۳ و در مقابل ۶۲۷۶ اختراع توسط ایالات متحده در مدت مشابه ثبت شده است.

هریسون گفت که درخواست‌های اختراع چینی در حوزه‌های گسترده‌ای از رانندگی خودکار تا انتشار و مدیریت اسناد فعالیت دارند. کره جنوبی، ژاپن و هند به ترتیب سوم، چهارم و پنجم قرار دارند و هند با سرعتی بیشتر در حال رشد است.

در میان متقاضیان برتر می‌توان به بایت دنس چین، صاحب اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک، غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا و مایکروسافت، حامی استارت‌آپ اوپن ای‌آی که چت جی‌پی‌تی را ایجاد کرد، اشاره کرد.

هریسون از سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: هرچند چت‌بات‌ها با توانایی تقلید گفت‌وگوی انسانی در حال حاضر توسط خرده‌فروشان و دیگران به منظور بهبود خدمات مشتری به کار می‌روند، هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که بسیاری از بخش‌های اقتصادی دیگر مانند علم، انتشارات، حمل‌ونقل یا امنیت را متحول کند.

هریسون گفت: داده‌های ثبت اختراع نشان می‌دهد که هوش مصنوعی حوزه‌ای است که در آینده تاثیر عمیقی در بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی خواهد داشت.

سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت که انتظار دارد موج دیگری از پتنت‌ها به زودی ثبت شود و قصد دارد به‌روزرسانی آینده داده‌ها را منتشر کند، احتمالاً از هوش مصنوعی مولد برای نشان دادن این روند استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته