دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

متا به ممنوعیت کلمه «شهید» پایان می‌دهد

متا به ممنوعیت کلمه «شهید» پایان می‌دهد
هیئت نظارت متا اعلام کرد که تصمیم این شرکت در خصوص ممنوعیت کلمه «شهید» بیش از حد سختگیرانه بوده و در تمام پلتفرم‌های متا لغو خواهد شد.
کد خبر : 920351

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت متا، مالک فیسبوک، اعلام کرد که ممنوعیت کلی کلمه «شهید» را لغو می‌کند.

این تصمیم پس از بررسی یک‌ساله هیئت نظارت متا گرفته شد و نشان داد که رویکرد غول رسانه‌های اجتماعی «بیش از حد سختگیرانه» بوده است.

شرکت متا سال‌ها به دلیل مدیریت و سانسور محتوای مربوط به خاورمیانه مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ به سفارش خود متا انجام شد نشان داد رویکرد این شرکت بر فلسطینی‌ها و سایر کاربران عرب‌زبان «تأثیر نامطلوب به لحاظ حقوق بشر» داشته است.

این انتقاد‌ها به عملکرد سوگیرانه متا از زمان آغاز خصومت‌ها بین اسرائیل و حماس در ماه اکتبر تشدید شده است.

تأمین مالی هیئت نظارت بر محتوای پلتفرم‌ها برعهده شرکت متا است، اما این هیئت به طور مستقل فعالیت می‌کند.

این هیئت نظارت تحقیقات خود درباره کلمه «شهید» را سال گذشته آغاز کرد، زیرا این کلمه بیش از هر واژه یا عبارت دیگری به حذف محتوا در پلتفرم‌های متا منجر شده بود.

بررسی اخیر متا در ماه مارس نشان داد که قوانین متا در مورد کلمه «شهید» چامع نبوده و تنوع معانی کلمه را در بر نگرفته است و در نتیجه منجر به حذف محتوا‌هایی شده که هدف آنها حمایت از اقدامات خشونت‌آمیز نبوده است.

هیئت نظارت متا از این تغییر استقبال کرد و گفت که سیاست قبلی متا در ارتباط با ممنوعیت کلمه «شهید» منجر به سانسور میلیون‌ها نفر در سراسر پلتفرم‌هایش شده است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته