دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه نمایشگاه الکامپ؛

گزارش عملکرد هزار روزه سازمان فناوری اطلاعات ارائه شد

گزارش عملکرد هزار روزه سازمان فناوری اطلاعات ارائه شد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گزارشی از عملکرد هزار روزه این سازمان را ارائه کرد.
کد خبر : 919711

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدخوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گزارشی از عملکرد هزار روزه دولت سیزدهم در سازمان فناوری ارائه کرد.

خوانساری گفت: حدود ۳۸ درصد تکالیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری بود که ارتقا زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات دولت هوشمند، مرکز ملی تبادل اطلاعات و تحقق مسئولیت‌های سازمان در راستای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بر مبنای سند کلان معماری این شبکه از جمله تکالیفی بود که سازمان فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم باید بر روی آن تمرکز داشته است.

وی ادامه داد: ما در دولت سیزدهم عملکرد خوبی در حوزه دولت هوشمند داشتیم و توانستیم آن را ارتقا داده و به بلوغ برسانیم.

خوانساری افزود: ما سعی کردیم در سازمان فناوری اطلاعات با شرکت های خصوصی و دانش بنیان همکاری خوبی و مثمر ثمری داشته باشیم. همچنین در حوزه دولت الکترونیک سعی کردیم جزایز الکترونیکی که در دولت وجود داشت و ساماندهی نشده بود یکپارچه کنیم و در همین راستا پنجره خدمات دولت را در نظر گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سکوهای داخلی از اجزای پایه‌ای دولت هستند اظهار کرد: دولت با حمایت بخش خصوصی به حمایت و ظرفیت سازی و توانمند سازی این بخش کمک کرد.

خوانساری گفت: در مرداد ۱۴۰۰ مجموع تمام تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات حدود ۲۸۶ میلیون تراکنش بود و امروز پس از هزار روز خدمت، این عدد به بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است. جای خوشحالی است که بخش خصوصی توانسته از امکانات و داده‌های دولت با رعایت حریم خصوصی برای ارائه سرویس استفاده کند. 

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: حوزه دولت الکترونیک به این نیت توسعه یافت که دولت امکانات و سرویس‌هایی را فراهم کند تا بخش خصوصی برای خدمت‌رسانی به مردم توانمندتر شود. از میان این امکانات می‌توان به احراز هویت کاربران در سطوح مختلف، امضای دیجیتال، اعتبارسنجی افراد، قراردادساز، استعلام بیمه و مواردی از این دست اشاره کرد که زیرساخت‌های آن در دولت الکترونیک فراهم شد.

خوانساری گفت: در مرداد ۱۴۰۰ مجموع تمام تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات حدود ۲۸۶ میلیون تراکنش بود و امروز پس از هزار روز خدمت، این عدد به بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است.  خوشبختانه بخش خصوصی توانسته از امکانات و داده‌های دولت با رعایت حریم خصوصی برای ارائه سرویس استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا پیرامون دستگاه‌های اتصال نیافته به پنجره واحد هوشمند گفت: تاکنون تمامی دستگاه ها به این پنجره متصل شدند و تعدادی هم اتصال پیدا نکردند تکلیفی در این زمینه برای آن ها وجود نداشته ؛ وزارت امورخارجه هم به عنوان آخرین دستگاه در حال اتصال است.

همچنین در ادامه گفت: عملکرد این دستگاه ها پس از ارائه خدمت توسط مردم نظرسنجی می شود .

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته