دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خان‌محمدی مطرح کرد؛

رشد ۲۰۰ درصدی تجهیزات آموزشی/ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌ها اختصاص یافت

رشد ۲۰۰ درصدی تجهیزات آموزشی  هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌ها اختصاص یافت
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی تجهیزات آموزشی نسبت به سال ۱۴۰۱، گفت: هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تجهیزات تاکنون به هنرستان‌ها اختصاص یافته است.
کد خبر : 919703

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور در در نشست خبری مشترک مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز  و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با موضوع همایش ملی خیرین مدرسه ساز که امروز ظهر در سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات برگزار شد، با نام و یاد شهید جمهور، اظهار کرد: ایشان نقش مردم را بسیار پررنگ تلقی می‌کرد و مردمی‌سازی در این سازمان به‌خوبی محقق شد. نگاه عالمانه و ظریف شهید جمهور به خیرین قابل ستایش بود.

وی بیان اینکه شعار شهیدجمهور اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود، ابراز کرد:  با کلاس‌هایی که سه‌شنبه تحویل می‌شود، ۳۳ هزار کلاس درس با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین در هزار روز، احداث، تکمیل یا تجهیز شده است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور تصریح کرد: آیین‌نامه‌های ساختمانی مرتب به‌روز می‌شود. همچنین مقاوم‌سازی جز برنامه‌های لاینفک ماست.

خان محمدی با بیان اینکه در برنامه هفتم یک حکم طلایی وجود دارد، عنوان کرد: همچنین دو دهم از مالیات بر ارزش افزوده بابت تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور افزود:۶.۲ همت در بودجه سنواتی و ۶ همت اعتبار در بودجه ۱۴۰۳ از اعتبارات مولد سازی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم پروژه های ناتمام را تکمیل کنیم.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۸ هزار طرح در حال اجراست،. اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات ظرف دو الی سه سال این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم. ۱۷ میلیون مترمربع آسفالت و ایزوگام انجام شد. یکی از موضوعاتی که در اولویت بود، ساماندهی ۱۰۷۰ مدرسه کانکسی تا مهرماه امسال بود؛ همچنین اعتبارات در این دولت رشد زیادی داشته؛ اما نیاز سازمان بیش از این است.

وی ادامه داد: تجهیزات آموزشی در این دولت رشد خوبی داشته است و تجهیزات گرمایش و سرمایش حداقل نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

خان‌محمدی با بیان اینکه در طرح مولدسازی ۱۷۰ میلیارد تومان از این موضوع کسب کردیم و در مدارس هزینه کردیم، اظهار کرد: قابلیت این را داریم که از مولدسازی املاک مازاد حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان کسب کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه ۲۵۶ نقطه چالشی داریم که باید سرانه فضای آموزشی آن‌ها به سطح استاندارد برسد، گفت: ۱۶۵۰ میلیارد تومان تجهیزات تاکنون به هنرستان‌ها اختصاص یافته است.  در بودجه سنواتی ۱۴۰۳ هم ۲ هزار میلیارد تومان برای هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

همچنین در این نشست خدیجه نیزاری خیر مدرسه‌ساز و مشاور رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در امور بانوان نیز گفت: زنان در کمک به مدرسه‌سازی نقش خیلی مهمی دارند. زنان هم خود مدرسه می‌سازند هم خیرین مدرسه ساز را تربیت می‌کنند.

وی با بیان این که شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز در همه استان‌ها فعالیت دارد؛ افزود: حدود ۶ هزار بانوی خیر در کشور داریم و ۲۵ درصد از کارهای خیر و مبالغ را بانوان انجام می‌دهند. 
فعالیت دارد.

نیزاری خاطرنشان کرد: حدود ۶ هزار بانوی خیر در کشور داریم و ۲۵ درصد از کارهای خیر و مبالغ را بانوان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته