دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کرسی ترویجی و نظریه‌پردازی برگزار می‌شود؛

مولفه‌های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری کدامند؟

مولفه‌های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری کدامند؟
کرسی ترویجی «مولفه‌های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری کدامند؟» با سخنرانی لیلا نامداریان، دانشیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، برگزار می‌شود.
کد خبر : 919820

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با نگاهی به ادبیات موجود در حوزه اخلاق سیاست گذاری علم و فناوری، می‌توان دریافت که خلأ چارچوبی جامع با نگاه نظام‌مند و دربردارنده مولفه‌های اخلاقی موثر در تدوین سیاست‌ها وجود دارد. از این رو، کرسی پیشنهادی به دنبال پیشنهاد چارچوبی شامل مولفه‌‎های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری است. با شناخت دقیق مولفه‌های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری می‌توان یک چارچوب تحلیلی را توسعه داد که به شناخت خلاء‌ها و کاستی‌های اخلاقی در سیاست‌های علم و فناوری و نیز طراحی و تدوین سیاست‌های اخلاق‌مدارانه در حوزه علم و فناوری کمک می‌کند.

کرسی ترویجی «مولفه‌های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری کدامند؟ مورد کاوی نقشه جامع علمی کشور» با سخنرانی لیلا نامداریان، دانشیار سیاستگذاری علم و فناوری و عضو هیئت علمی ایرانداک و با حضور ناقدان جلسه رضا نقی‌زاده، دانشیار سیاستگذاری علم و فناوری و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و علیرضا ثقه‌الاسلامی، استادیار فلسفه علم و فناوری و عضو هیئت علمی ایرانداک و با مدیریت  رضا حسان، استادیار سیاستگذاری عمومی و عضو هیئت علمی ایرانداک، روز چهار‌شنبه ۱۳ تیر‌ ۱۴۰۳ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

این سخنرانی روز چهار‌شنبه ۱۳ تیر‌ ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ۱۲، به صورت حضوری در تالار آینده ایرانداک و به صورت مجازی از اپلیکیشن ادوبی کانکت در پیوند https://meeting.irandoc.ac.ir/lecture برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

مولفه‌های اخلاقی سیاست‌گذاری علم و فناوری کدامند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته