دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عین‌اللهی: دانشجو محور اصلی در دانشگاه است

عین‌اللهی: دانشجو محور اصلی در دانشگاه است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی دانشجو فقط متکی به استاد و جزوه بود اما امروز دانشجو با این منابع عظیمی که در اختیار دارد، باید از امکانات وسیع استفاده کند چرا که دانشجو محور اصلی در دانشگاه است.
کد خبر : 919712

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی را داشتیم ولی یکی از نقاط بسیار برجسته تاریخ بعد از انقلاب ما دورانی که بود آیت الله رئیسی در مسند ریاست جمهوری بودند، گفت: یکی از نقاط برجسته شهید رئیسی، این بود که بسیار ایران را دوست داشتند و وطن پرست بودند، یک دیپلماسی فعالی داشتند که ما در طول تاریخ مثل ایشان نداشتیم، یعنی رفتارهای پیامبرگونه داشتند.

وی با تاکید بر این مطلب که وطن دوستی یکی از شاخص‌های مهم یک نخبه است،عنوان کرد: نخبه واقعی پرچم خود را رها نمی‌کند و یک آدم فرعی در یک کشور دیگر نمی شود.

وی افزود: اگر خروجی یک دانشگاه را از یک سیستم بدانیم، در طول سال‌های متمادی این سیستم‌ها دچار تغییر شده اما امروز دانشگاه از دانشجو جدا نیست،یک فارغ‌التحصیلی که الان داریم باید با فارغ‌التحصیلی که ۳۰ سال پیش داشتیم متفاوت بوده و روش‌های آموزشی هم باید متفاوت باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آشنایی اجزای سیستم، اساتید، فضاها و کارمندان باید به روز باشد و بتواند خروجی متناسب با جامعه را ایجاد بکند، گفت: امروزه نیاز به یک دانشگاه فعال پویا و بروز با اساتید برجسته بروز داریم، اگر ما بخواهیم اجزای سیستم آموزش دانشگاه را تجزیه و تحلیل کنیم دو عنصر مهمترین عنصر هستند.

وی عنصر اول را استاد دانست که مهمترین عنصر در دانشگاه است و می تواند حرکت بروز دانشگاه را ایجاد کند و خاطرنشان کرد: عنصر دوم دانشجو است، دانشجوی فعال و دانشمند و بروز مهمترین عنصر دانشگاه است، زمانی دانشجو فقط متکی به استاد و جزوه بود اما امروز دانشجو با این منابع عظیمی که در اختیار دارد، باید از امکانات وسیع استفاده کند چرا که دانشجو محور اصلی در دانشگاه است.

عین اللهی گفت: ما امروزه در کشور نیازهایی داریم که به دست دانشجو و دانشگاه اتفاق می‌افتاد. نباید فقط دولتی کار کنیم امروزه جهش کشور ما با تولید ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در کشور ما هیچ بیماری نیاز ندارد برای درمان به خارج از کشور برود بلکه برعکس شده و خارجی‌ها برای درمان به کشور ما می‌آیند، امروز حضور دانشجویان در مراکز تحقیقاتی و دانش‌بنیان‌ها یک ضرورت تاریخی است که همه ما در هر حوزه‌ای که هستیم باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته